Wyprzedzanie twardych konkurentów: moje roczne badanie wyszukiwarki lokalnej Google

Nowy klient przychodzi do Twojej agencji marketingu cyfrowego i mówi, że jego konkurenci są przywiązani do lokalnych paczek jak małże rozszczepione w przybrzeżnej skale.

„Jak możemy wspiąć się w lokalną wyszukiwarkę Google i znaleźć nasze miejsce nad linią brzegową? Nie wiemy nawet, od czego zacząć ”- mówi właściciel lokalnej firmy.

W przybliżeniu prawda jest taka, że ​​wyniki lokalnej wyszukiwarki Google często nie mają sensu na pierwszy rzut oka, a nawet na drugi lub trzeci rzut oka. Lokalne marki muszą zastanawiać się, jak osiągnąć maksymalny wzrost, gdy konsekwentnie wyprzedzają je zawzięta konkurencja w zakresie ich podstawowych wyszukiwanych słów.

Około rok temu zdecydowałem się przeprowadzić badanie, w ramach którego prześledzę lokalną wyszukiwarkę pod kątem pojedynczego zapytania – „śniadanie (miasto X)” – aby sprawdzić, czy cokolwiek zrobiłyby marki lub opinia publiczna w ciągu 12 miesięcy najlepsza knajpka ze swojego miejsca nr 1. Wybrałem małe miasto SF Bay Area, w którym fizycznie nie jestem zlokalizowany (aby usunąć wpływ bliskości z mieszanki) i powtórzyłem to samo zapytanie w czasie, aby zobaczyć, czego możemy się nauczyć, próbując wyjaśnić wyniki pod koniec okres testowy. Wyszukałem ręcznie i prześledziłem je w arkuszu kalkulacyjnym.

Moje zanonimizowane dane i dania na wynos służą Twojej agencji, ponieważ pracujesz nad zwiększeniem widoczności lokalnych klientów, aby mogli osiągnąć optymalny wzrost.

Wizualizacja roku ruchu w lokalnej wyszukiwarce

Wyniki wyszukiwarki lokalnej Google są podzielone na strony w zestawach po dziesięć. Na poniższym wykresie zobaczysz 10 najlepszych konkurentów, którzy stali w styczniu, zmieniali się w ciągu roku i zakończyli w grudniu. W sumie piętnaście marek dostrzegło pewną widoczność w 10 najlepszych lokalnych wynikach wyszukiwania w ciągu roku, a każda marka ma własny kolor.

1) Nic, co ktoś zrobił w 2020 roku, nie spowodowało, że Marka nr 1 (którą nazwałbym Tansy) z jej czołowego miejsca. Żadnej ilości linków, recenzji, zdjęć, postów, zmian kategorii ani żadnych innych działań w ciągu roku bez siedzenia Tansy.

Kiedy widzę taki zestaw wyników, podejrzewam powolny rynek, na którym nikt nie podejmuje wystarczająco silnych działań marketingowych, aby prześcignąć firmę taką jak Tansy. I f znaleźć słaby rynek, klient może stać się zwycięzcą z właściwej strategii.

2) Im wyżej firma pojawiała się w wyszukiwarce lokalnej, tym stabilniejsza była przez cały rok. Im niżej firma pojawiała się w lokalnej wyszukiwarce, tym bardziej zmienna była jej pozycja w miarę upływu roku. Jedynym godnym uwagi wyjątkiem był dramatyczny spadek o osiem punktów w kwietniu w biznesie, który zaczynał na pozycji # 2. Moja teoria była taka, że ​​ta wartość odstająca mogła być powiązana ze zmianami w biznesie na początku COVID-19. Ale poza tym niższe poziomy wyników z 10 najlepszych lokalnych wyszukiwarek są bardzo zmienne, a niektóre marki nawet znikają, gdy pojawiają się nowe.

Oczywiste jest, że lokalne wyniki są niezwykle dynamiczne, czasami zmieniają się nawet z godziny na godzinę w ciągu jednego dnia, ale wydaje się, że najbezpieczniejszy jest u góry. Nawet jeśli informujesz klientów o rankingach tylko kilka razy w roku, przypomnij im, że zmienność jest normą i nie powinni przejmować się drobnymi sprawami rankingowymi, ponieważ śledzenie ogólnego wzrostu w górę ma największe znaczenie dla ich marki.

3) Spośród 15 marek, które zajęły miejsce w pierwszej dziesiątce wyników w trakcie badania, trzy rozpoczęły i zakończyły rok na tej samej pozycji. Dwie osoby, które utrzymały się w wynikach przez cały okres badania, pod koniec roku znalazły się na wyższej pozycji niż na początku, a dwie na niższym. Dwóch spóźnionych zawodników rozpoczęło rok nie w pierwszej dziesiątce, ale do końca roku zajęło miejsce w pierwszej dziesiątce. Ostatecznie dwa, które rozpoczęły rok w pierwszej dziesiątce wypadły z setu przed końcem roku, a dwóch spóźnionych pojawiło się w pewnym momencie na krótko, by później zniknąć.

Nie spodziewałem się, że pandemia się wydarzy, kiedy zacząłem to badanie, ale na koniec okresu testowego wyciągnąłem wnioski, że ten zestaw restauracji wykonał niesamowitą pracę dostosowując się. Chociaż kilka restauracji straciło miejsce „powyżej linii” w pierwszej dziesiątce, większość z nich pozostała operacyjna i widoczna, a niektóre nawet osiągnęły niewielkie zyski. Wszystko, co możesz zrobić, aby pomóc klientom zachować bezpieczną żywotność, będzie pracą o prawdziwej wartości w czasie trwania COVID-19.

Poszukaj strategicznych wskazówek, aby wysadzić lepkiego lokalnego konkurenta

Tak więc minął rok, w którym żadna inna marka nie była w stanie wyrzucić Tansy. Pozostają nam dwa pytania:

  • Co restauracje znajdujące się niżej w tej lokalnej wyszukiwarce mogą zrobić w nadchodzącym roku, aby rzucić wyzwanie dominacji Tansy?
  • Na marginesie, jak oceniam jakość wyników? Czy to dobrze, że Tansy zajmuje pierwsze miejsce w rankingu dla tego wyszukiwanego hasła, czy też wyniki Google są niewytłumaczalne i / lub są niskiej jakości?
  • Aby to zbadać, przeprowadziłem audyt konkurencyjny Tansy na pierwszym miejscu, marki na piątym, którą nazwałbym Lovage, oraz marki pod numerem 10, którą nazwę Rosemary, aby kontynuować mój ziołowy motyw.

    Oczywiście nie mam dostępu do danych analitycznych żadnej z tych marek, ale udało mi się przeanalizować 48 punktów danych dla każdej marki, aby dowiedzieć się, gdzie Tansy wygrywa i gdzie Lovage i Rosemary musiałyby się poprawić, aby wyciągnąć Tansy z jego na miejscu, jeśli to możliwe. Nie omówię tutaj wszystkich 48 punktów, ale poszukajmy razem odpowiedzi w tym zbiorze danych:

    Wszystkie trzy marki znajdują się w wyznaczonych przez Google granicach miasta, chociaż Rosemary znajduje się na samym skraju, tuż w czerwonym obwodzie.

    Żadna lokalizacja nie ma takiego samego adresu jak konkurent należący do tej samej kategorii podstawowej, chociaż Lovage znajduje się w bloku firm o tej samej kategorii podstawowej.

    Lubczyk wygrywa umiarkowanie na bliskości centrum miasta, w odległości 0,1 mili od niego. Tansy jest 0,4 mil, a Rosemary jest znacznie dalej w odległości 7,2 mil.

    Nie ma śladów spamu pod względem lokalizacji. Wszystko jest legalne.

    Żadna firma nie ma słowa „śniadanie” ani nazwy miasta w tytule biznesowym, więc nikt tu nie spamuje ani nie wygrywa.

    Tansy jest klasyfikowana jako „restauracja śniadaniowa”, ale zarówno Lovage, jak i Rosemary są klasyfikowane jako „restauracja amerykańska”.

    To nasza pierwsza duża a-ha. Jeśli Lovage lub Rosemary postrzegają zapytania związane ze śniadaniem jako podstawowe zapytania (ich główne hasła), prawdopodobnie musieliby zmienić swoją główną kategorię, aby konkurować z Tansy. W tej chwili Tansy wygrywa tutaj.

    Tansy radzi sobie również lepiej z kategoriami drugorzędnymi, według GMBspy, wybierając restaurację brunchową , amerykańską i rodzinną, aby poinformować Google o ich trafności. Lovage wybrał tylko raczej zbędną restaurację jako kategorię drugorzędną, a Rosemary nie ma kategorii drugorzędnych. Lubczyk i Rosemary zostawiają tutaj możliwości wzbogacenia swoich drugorzędnych kategorii.

    Tansy ponownie wychodzi na prowadzenie, przesyłając około 20 zdjęć i zgromadził ponad 400 zdjęć od publiczności. Lovage przesłał 0 zdjęć, ale publiczność przesłała ponad 100 przesłanych. Rosemary dodała również 0 zdjęć i zgromadziła tylko 20 publicznych zdjęć.

    Jeśli chodzi o jakość, widziałem wiele dobrych zdjęć dla Tansy i Lovage, ale zdjęcia przesłane przez Rosemary są niewyraźne, niepochlebne i wymagają pracy. Zarówno Lovage, jak i Rosemary muszą poświęcić czas na przesłanie świetnego zestawu zdjęć, aby wzbogacić swoją listę i poprawić konwersje.

    Wszystkie trzy marki uzyskały godną pochwały ocenę 4,6 gwiazdek, więc nie ma tutaj wyraźnego zwycięzcy, ale Tansy ma 510 recenzji, Lovage ma 245, a Rosemary ma 109.

    Tansy ucieka z grą przeglądową. Lovage musi podwoić swój korpus recenzji, a Rosemary potrzebuje 5 razy więcej recenzji niż obecnie, aby uzyskać porównywalne wskaźniki.

    Tansy jest również na czele pod względem aktualności recenzji, a ich ostatnia recenzja pochodziła 6 dni temu, podczas gdy minęły 3 tygodnie od recenzji Lovage i 2 tygodnie w przypadku Rosemary.

    Żaden z naszych trzech konkurentów nie odpowiedział na ani jedną recenzję Google. Wydaje się, że potwierdza to teorię, że odpowiedzi właścicieli nie wpływają bezpośrednio na rankingi lokalnych paczek, ponieważ wyraźnie brak odpowiedzi nie przeszkadza w zajmowaniu wysokiego miejsca w tej lokalnej wyszukiwarce. To powiedziawszy, ignorowanie rozmów, które Twoi klienci rozpoczynają za każdym razem, gdy przeglądają Twoją firmę, nie jest dobrą obsługą klienta i może z czasem osłabić reputację i oceny. Lovage i Rosemary mają okazję stać się bardziej aktywni niż Tansy w sposób, który może poprawić jakość obsługi klienta i konwersję.

    Nie widziałem śladów spamu w recenzjach Google Tansy, więc niżsi konkurenci nie mogą zgłosić niczego, aby uzyskać przewagę.

    Tymczasem Tansy zajmuje drugie miejsce w Yelp, z 4-gwiazdkową oceną i 673 recenzjami. Lovage zajmuje 7. miejsce z oceną 4 gwiazdek i 223 recenzjami. Rosemary zajmuje 24. miejsce, ma 4 gwiazdki i zaledwie 100 recenzji. Wysokie gwiazdy wszystkich trzech marek mogą robić coś, aby podeprzeć swoje rankingi w produkcie Google, ale to tylko spekulacje z mojej strony. Po obejrzeniu Yelp wydaje mi się, że 10 najlepszych widoczności Rosemary w Google jest nieco bardziej tajemnicze.

    Uważam to za eksperymentalny obszar interfejsu recenzji Google. Ujawnia i określa ilościowo tematy omawiane przez recenzentów. Lubię się temu przyjrzeć, aby ocenić, w jaki sposób Google może uzyskiwać sygnały trafności w odniesieniu do wyszukiwanej frazy.

    Najwyższy ranking Tansy dla zapytania śniadaniowego może być częściowo poparty 43 wzmiankami o „francuskich tostach” i 5 o „śniadaniowych burrito”, ale Lovage wydaje się być tutaj w najlepszej formie z 52 wzmiankami o „śniadaniu”. Rosemary otrzymała 11 wzmianek o „śniadaniu”.

    Wydaje mi się, że tematy dotyczące miejsca dla Lovage są szczególnie interesujące, ponieważ ponieważ zgromadziłem dla nich dość niskie wskaźniki w innym miejscu podczas mojego audytu, co spowodowało, że byłem zaskoczony ich dobrym rankingiem # 5, wróciłem do tego punktu danych. Czy ta zwycięska liczba wzmianek o „śniadaniu” może w dużym stopniu wesprzeć ranking Lovage dla mojego wyszukiwanego hasła, mimo że w innych obszarach kontroli brakuje ich wskaźników? Do przemyślenia!

    Nie zapominaj, że kampanie pozyskiwania opinii mogą kształtować język odpowiedzi poprzez sposób formułowania żądań. Tansy powinna zapewnić ich trafność, prosząc klientów o konkretne komentarze na temat śniadania, a Rosemary musi nadal pracować nad wzmiankami o śniadaniu, ponieważ zwiększają one ogólną liczbę recenzji.

    Tylko lubczyk został oznaczony atrybutami na wynos i dostawy. Tansy i Rosemary pozostawiały gościom możliwość odgadnięcia, zadzwonienia, odwiedzenia strony internetowej lub odkrycia usług w bardziej czasochłonny sposób. Może to z pewnością dać Lovage nieco lepszy wpływ na zachowanie / konwersje użytkowników.

    Tansy znów prowadzi, z niewielkim wykorzystaniem Postów Google i 4 pytaniami zadanymi z pewną odpowiedzią ze strony marki. Pozostali dwaj nasi konkurenci nigdy nie opublikowali posta w Google, nie otrzymali, nie opublikowali ani nie odpowiedzieli na pytania.

    Lubczyk i Rosemary mogłyby zabłysnąć tutaj przy umiarkowanym wysiłku włożonym w Google Posty, ponieważ użycie Tansy było letnie, a dwaj niżsi konkurenci zajęliby około 15 minut, aby zamieścić 10 często zadawanych pytań i odpowiedzieć im, aby przybrać bardziej aktywny wygląd niż Tansy.

    Jeśli chodzi o linki menu, tylko Tansy opublikowała jedno. Sprytnie był to link do menu na ich własnej stronie internetowej, a nie na platformie innej firmy.

    Oto, gdzie doznałem dość poważnego szoku związanego z audytem.

    Tansy ma prawdziwą witrynę internetową, która istnieje od 4 lat, z uprawnieniami domeny 19 i administracją strony docelowej GMB w liczbie 20 osób. Zyskali 70 linków z 43 domen głównych. Podstawowe informacje kontaktowe w witrynie zgadzały się z danymi kontaktowymi Google Moja Firma. Optymalizacja tagu tytułu strony docelowej Google Moja Firma nie uwzględniła wyszukiwanego hasła. Witryna przeszła pomyślnie test zgodności z urządzeniami mobilnymi Google, ale nie przeszła bezpiecznego testu HTTPs. Według Moz Link Explorer, górny link, jaki uzyskała witryna, pochodzi z lokalnej gazety online z PA 40.

    Ale Lovage w ogóle nie ma witryny i nie łączy z niczym swojej wizytówki w Google Moja Firma.

    W międzyczasie Rosemary ma pobieżną, dwumiesięczną subdomenę w jakimś darmowym narzędziu do tworzenia stron internetowych, z portfelem 7,324 linków zwrotnych z 74 domen głównych. Rzeczywisty DA domeny narzędzia do tworzenia witryn to 22, a PA strony docelowej GMB to 15. GMB NAP pasował do NAP strony docelowej, ale optymalizacja tagu tytułu strony docelowej GMB nie obejmowała wyszukiwanej frazy. Witryna nie była przyjazna dla urządzeń mobilnych ani bezpieczna. Moz Link Explorer odkrył, że górny odsyłacz do tej witryny pochodzi z zupełnie niepowiązanej strony w witrynie poświęconej życiu w innym stanie, z PA 43.

    Treść Tansy była minimalna, brakowało frazy wyszukiwania w tagu tytułowym i była w dość kiepskim stanie SEO. Ale to było lepsze niż brak strony internetowej, takiej jak Lovage lub pojedyncza strona subdomeny, którą ma Rosemary.

    To jedna z tych dobrych, ale zaskakujących niespodzianek związanych z audytem. Nikt nie ma silnej strony internetowej, a mimo to Lovage zajmuje 5. miejsce bez strony internetowej, a Rosemary zarządza widocznością w pierwszej dziesiątce bez własnej strony internetowej. Z pewnością konkurencja z silną, zoptymalizowaną witryną i solidnym profilem linków zwrotnych może poczynić postępy na rynku takim jak ten, na którym wysokie rankingi są nagradzane pomimo minimalnego wysiłku organicznego.

    Przyjrzałem się wielu innym punktom, takim jak godziny pracy, atrybuty cen i witryny, które Google pojawiał się w sieci w profilach GMB, ale nie widziałem tutaj żadnych większych wygranych ani strat.

    Z całego procesu audytu zauważyłem, że:

    Z 20 czynników, w których jeden z trzech zawodników odniósł wyraźne zwycięstwo, Tansy wygrała 17, Lovage wygrała 2, a Rosemary wygrała 2.

    Nikt oprócz Google nie wie, jakie są wszystkie lokalne czynniki rankingowe, ale o ile mój proces audytu może zmierzyć, miało sens, że 17 zwycięstw Tansy przekładało się na najwyższe miejsce w rankingu wśród tych trzech konkurentów. O ile mogę mierzyć jako lokalny SEO bez dostępu do sygnałów behawioralnych i innych analiz, przynajmniej najwyższy wynik ma sens.

    Lovage i Rosemary twierdzą, że widzialność jest bardziej mętna

    Sprawy trochę się rozpadają po uznaniu, że Tansy zasługuje na pierwsze miejsce. Google ocenia Lovage jako lepszy wynik niż Rosemary, mimo że ta pierwsza nie ma strony internetowej, a druga ma co najmniej bezpłatną stronę poddomeny, którą określa jako domową.

    Może Google jest tak samo podejrzliwe w stosunku do profilu linków zwrotnych w darmowym narzędziu do tworzenia stron internetowych, jak ja i z tego powodu wypycha Rosemary poniżej Lovage. Być może w zwycięskim temacie Place Topic Lovage wspomina się o „śniadaniu”, co sprawia, że ​​pojawia się ono w przypadku mojego zapytania śniadaniowego, a nawet w umiarkowanym stopniu odzwierciedla ogólną wiedzę Google na temat znaczenia tego podmiotu dla wyszukiwań śniadania w tym mieście.

    Problem polega na tym, że w pierwszych 10 wynikach Wyszukiwarki Lokalnej zauważyłem, że Lovage wyprzedza restauracje z wyższymi wskaźnikami w wielu obszarach, których nie opisałem w moim podsumowaniu, więc waga czynników rankingowych Google pozostaje frustrująco niejasna w tym teście, ponieważ tak jest w wielu rzeczywistych przypadkach.

    Lubczyk lub Rosemary mogliby wysadzić Tansy, gdyby zechcieli

    Pomimo nieprzejrzystości lokalnego algorytmu Google, istnieje wyraźne pole do poprawy zarówno w przypadku Lovage, jak i Rosemary. Gdyby któraś z tych marek była klientem Twojej agencji, musiałbyś wziąć kolumnę zwycięstw Tansy i zbudować na jej podstawie swoją strategię. Twoja strategia może obejmować zalecenia dotyczące:

  • Dostosowanie kategorii głównej na podstawie celów rankingowych
  • Rozwój i optymalizacja strony internetowej
  • Rozwój linków
  • Fotografia
  • Przejrzyj pozyskanie, w tym liczby i od niedawna, a także język recenzji
  • Ulepszenia obsługi klienta dzięki odpowiedziom właścicieli oraz korzystaniu z pytań i odpowiedzi
  • Najważniejsze jest to, że wysiłek Tansy nie był tak ogromny, że nie można go przezwyciężyć. Przez rok utrzymuje się na szczycie dzięki skromnej obecności – nie do pokonania.

    Czynniki X i lokalna jakość SERP Google

    Od prawie dwóch dekad lokalni SEO próbują zidentyfikować i przypisać wagę różnym czynnikom rankingowym wyszukiwania lokalnego. Prawda jest taka, że ​​ilekroć mam okazję przeprowadzić audyt, zdaję sobie sprawę, że:

  • Jestem przekonany, że znamy niektóre czynniki, ale z pewnością nie wszystkie. Myślę, że istnieją jeszcze czynniki X do odkrycia.
  • Nie mam pewności, że znamy wagę przypisywaną przez Google poszczególnym czynnikom i podejrzewam, że w różnych branżach Google inaczej ocenia czynniki unikalne.
  • Więcej na temat drugiego punktu: w tym zestawie danych ujawnię, że firma, która zajęła 8. miejsce w grudniu, to IHOP – duży, korporacyjny konkurent z uprawnieniami domeny 68 i prawie 700 000 linków z prawie 20 000 domen głównych. Jednak okazało się, że wyprzedziły ją zarówno Tansy, jak i Lovage, które są niezależnymi restauracjami w jednej lokalizacji. Jak to się dzieje?

    Jestem głęboko przekonany, że czynniki organiczne mają ogromny wpływ na lokalne rankingi, ale w tej lokalnej wyszukiwarce tak nie jest. Jestem również głęboko przekonany, że liczba recenzji ma znaczenie, ale Lovage pokonuje IHOP z mniejszą liczbą recenzji. Nadal umiarkowanie uważam, że w przypadku wyszukiwania zdalnego odległość od środka ciężkości miasta nadal ma pewien wpływ, ale w tym przypadku IHOP jest bardzo centralnie położony. I tak dalej i tak dalej.

    Ogólnie uważam, że wyniki Google rzeczywiście zapewniają dobrą jakość dla osoby szukającej śniadania w tym mieście. Poszukiwacz z pewnością znajdzie przyzwoitą różnorodność pobliskich opcji posiłku, a ja nie widziałem żadnego spamu, który na nich czekał w tej konkretnej dziesiątce lokalnej wyszukiwarki. Ale jeśli chodzi o indywidualne umiejscowienie każdej restauracji, dostrzegłem tajemnice, których nie mogłem łatwo rozwiązać samodzielnie i których agencjom takim jak Twoja prawdopodobnie trudno byłoby wyjaśnić klientom.

    Stworzenie mocnego planu działania dla klientów pomimo wszelkich tajemnic rankingowych

    Żaden czynnik nie załatwi sprawy w żadnej lokalnej wyszukiwarce. Podobnie jak mąka nie równa się chlebowi, jeśli nie dodasz drożdży, soli i wody, pojedynczy lokalny składnik nie = rankingi bez uwzględnienia całego przepisu.

    Twoja agencja napotka powolne pakiety, w których żadna marka nie podejmuje znaczących działań, aby rzucić wyzwanie najlepszemu konkurentowi, co oznacza, że ​​osiągalne wygrane są całkowicie możliwe dzięki kilku dobrym składnikom. Odkryjesz lokalnych znalazców tak nasyconych spamem, że zgłaszanie złych aktorów będzie podstawą Twojej strategii. Napotkasz także SERP, które są tak aktywnie zarządzane przez potężnych konkurentów, że jakikolwiek postęp dla twojego klienta będzie wymagał rzucenia wszystkiego oprócz zlewu kuchennego w problem.

    Niezależnie od scenariusza, możesz stworzyć najsilniejszy plan działania, wykonując te pięć kroków:

  • Firmy, które znalazły się na szczycie mojej oceny, były odbiorcami ogromnej miłości od opinii publicznej. Ich jedzenie, służba, przystosowanie się do pandemii i wiele innych czynników ludzkich naprawdę głośno rozbrzmiewało w recenzjach. Podstawą sukcesu zarówno offline, jak i online są pozytywne relacje w świecie rzeczywistym. Upewnij się, że ta wiadomość ma kluczowe znaczenie dla tego, czego uczysz wszystkich klientów.
  • Sprawdź poszczególne pakiety i wyszukiwarki pod kątem każdej ważnej frazy wyszukiwania. Zrób kopię mojego bezpłatnego arkusza kalkulacyjnego Audytu konkurencyjności lokalnych firm, aby Ci pomóc. Zawsze patrz na wskaźniki najlepszego konkurenta i mierz wskaźniki swojego klienta w stosunku do nich.
  • Zidentyfikuj zwycięstwa najlepszego konkurenta i ustal priorytety swojej lokalnej strategii marketingowej w oparciu o czynniki, które Twoim zdaniem mają największy wpływ na unikalny rynek klienta, czy to recenzje, zdjęcia, czy to, co masz. Nawet jeśli istnieją tajemnicze rankingi, zazwyczaj najlepsze wyniki uzyskasz, stosując najlepsze praktyki do przypuszczalnych czynników rankingowych, mając nadzieję, że zobaczysz skumulowane nagrody. Ale nie wierz nikomu na słowo. Eksperymentuj dalej, gdy napotkasz tajemnice. Może to Twoja agencja odblokuje czynnik X.
  • Niektóre agencje w ogóle nie raportują o rankingach. Jeśli tak, upewnij się, że nie zawyżasz raportów, ponieważ ciągłe zmiany kolejności w rankingu mogą powodować niepotrzebne zmartwienia klientów. Zamiast tego używaj rankingów głównie jako wewnętrznych punktów odniesienia i upewnij się, że śledzisz, w jaki sposób wykonywana praca prowadzi do wzrostu konwersji i przychodów.
  • Upewnij się, że przychodzący klienci rozumieją wpływ bliskości użytkownika do firmy, co oznacza, że ​​nie ma statycznych rankingów numer 1. Daje to Twojemu klientowi wiele, wiele szans na rangę, ponieważ klienci są zlokalizowani w wielu lokalizacjach, są mobilni i są obsługiwani przez bardzo dynamiczne lokalne SERP.
  • Co Twoja agencja dodałaby do mojej listy rzeczy do zrobienia? Co widziałeś we własnym rocznym lub wieloletnim lokalnym śledzeniu SERP? Czy podejrzewasz tożsamość czynnika X, o którym nikt nie mówi? Jeśli podzielisz się komentarzami, wszyscy będziemy mogli razem uczyć się!

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog