Wprowadzenie do tworzenia linków

Linki są kluczowe nie tylko dla wyszukiwarek, ale są również niezbędne do korzystania z Internetu przez użytkownika. Gdy witryny są ze sobą połączone, pomaga to użytkownikom uzyskać dostęp do odpowiednich treści wysokiej jakości z różnych źródeł.Wizualizacja powiązania DeepCrawl

Jednak nie wszystkie linki zapewniają wartość z punktu widzenia organicznych wyników wyszukiwania i musisz postępować z nimi poprawnie i unikać manipulacyjnych linków zewnętrznych, aby uniknąć kar za ręczne działania ze strony wyszukiwarek i upewnić się, że pozycja witryny nie ucierpi. Na przykład musisz zaimplementować nofollow na wszystkich płatnych linkach lub linkach do wszelkich treści tworzonych przez użytkowników, które muszą być zawarte w Twojej witrynie, co omówimy bardziej szczegółowo w następnej sekcji tego przewodnika .

Musisz także pamiętać o rodzaju i jakości linków w swojej witrynie, ponieważ jeśli masz zbyt wiele linków lub jeśli nie są one standardowymi linkami HTML, wyszukiwarki mogą mieć problemy z przetwarzaniem i śledzeniem ich.

Oto kilka kluczowych kwestii, o których należy pamiętać:

  • Unikaj wyświetlania linków we wtyczkach Flash lub JavaScript, ponieważ wyszukiwarki mogą nie być w stanie ich przetworzyć
  • Spróbuj ograniczyć liczbę linków na stronie, ponieważ jeśli jest ich zbyt wiele (około 200 i więcej), roboty-pająki wyszukiwarek mogą przestać je indeksować po pewnym momencie. Stwarza to również ryzyko zbytniego osłabienia PageRank lub kapitału linków w witrynie.

PageRank

Kiedy jedna witryna łączy się z inną, daje to wotum zaufania do witryny, do której prowadzi łącze. To jeden z pomysłów, na których opierało się tworzenie Google , znanego jako PageRank . Termin ten odnosi się do algorytmu, który, jak wyjaśnia Google, „działa na zasadzie zliczania liczby i jakości linków do strony w celu przybliżonego oszacowania, jak ważna jest witryna”. PageRank ma bezpośredni wpływ na ranking, a przekazanie wartości linków jednej domeny do innej domeny zwiększa następnie PageRank strony, do której prowadzą linki.

Podstawowym założeniem PageRank jest to, że ważniejsze witryny prawdopodobnie otrzymają więcej linków z innych witryn. Początkowe algorytmiczne podejście Google do obliczania wartości poszczególnych stron i domen początkowo opierało się w dużej mierze na profilach linków zwrotnych witryn. Linki zwrotne nadal odgrywają rolę w określaniu jakości stron internetowych , ale obecnie jest to tylko jeden z wielu czynników, których Google używa do obliczania wartości zawartości witryny.

Linki zwrotne

Linki przychodzące lub linki zwrotne to „głosy zaufania” wskazujące na zawartość Twojej domeny i są niezwykle ważne, aby Twoja witryna odniosła sukces w wyszukiwaniu. Im więcej wysokiej jakości linków zwrotnych kierujących do Twoich treści, tym bardziej wzrosną Twoje rankingi. Dotyczy to odpowiednich organicznych linków do Twojej witryny, a nie płatnych ogłoszeń reklamowych lub płatnych linków, które mogą i będą skutkować karami .

Ważne jest, aby zachować strony witryny, które są docelowymi linkami do innych wiecznych witryn. Linki wsteczne do zepsutych stron skutecznie oznaczają, że jakikolwiek PageRank, który mają te linki zwrotne, zostanie utracony, co może spowodować utratę okazji i obniżenie rankingów. Uszkodzone linki zwrotne mogą również negatywnie wpłynąć na wygodę użytkownika i budżet indeksowania. Unikaj usuwania treści z linkami wstecznymi, ponieważ jeśli strona była wystarczająco przydatna, aby linkować, warto ją zachować. Zaimplementuj przekierowanie do bliskiej lub przydatnej strony, jeśli strona docelowa z linkami zwrotnymi musi zostać usunięta.

Naprawiając i aktualizując uszkodzone lub przekierowane linki zwrotne, zwróć uwagę na ruch i liczbę linków. Jeśli masz do wykonania wiele poprawek, być może najpierw skup się na stronach, które przyciągają największą liczbę odwiedzających do witryny i treści z najlepszymi portfelami linków zwrotnych.

Linki zewnętrzne

Gdy domena źródłowa zawiera hiperłącze do innej domeny zewnętrznej, jest to łącze zewnętrzne. Na przykład, jeśli www.example.com prowadzi do en.wikipedia.org . Powinieneś używać linków zewnętrznych, jeśli są one związane z treścią, którą piszesz i gdzie możesz skierować użytkowników do innych wartościowych źródeł informacji. Upewnij się, że osoby odwiedzające witrynę mogą wyraźnie zobaczyć te linki, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkownika.

Linki zewnętrzne a wewnętrzne

Źródło obrazu: moz.com/learn/seo/external-link

Dobre, trafne zewnętrzne linki wskazujące mogą mieć pozytywny wpływ na wydajność witryny, ponieważ mogą nagradzać postrzeganą trafność i rankingi witryny. Linki zewnętrzne mogą również prowadzić do większej liczby linków do Twojej witryny, ponieważ witryna docelowa może prowadzić do Ciebie.

Uwzględniając linki zewnętrzne, myśl o swoich użytkownikach i unikaj wysyłania ich na szkodliwe lub niskiej jakości strony zewnętrzne za pośrednictwem linków z Twojej witryny. Jeśli zastosujesz się do tej porady dotyczącej najlepszych praktyk, głównymi przypadkami, w których będziesz musiał używać nofollow w linkach zewnętrznych, są linki płatne. Główną zasadą jest to, że jeśli jest płatny, nie możesz obserwować. Jeśli tego nie zrobisz, ty i domena kupująca może spotkać się z karami w rankingu. Ponadto media społecznościowe i wszelkie treści, które mogą być generowane przez użytkowników bez odpowiedniej moderacji, powinny być automatycznie odrzucane.

Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog