Typy przekierowań

Co to są przekierowania 301?

Kod stanu 301 jest zwykle pierwszym wyborem przekierowania dla SEO i oznacza, że ​​adres URL został trwale przeniesiony na inny adres URL. Firma Google potwierdziła, że ​​przekierowanie 301 przejdzie większość, jeśli nie całość kapitału linków, z niewielką utratą w większości przypadków wynoszącą od 1% do 5%. Przekierowania 301 są domyślnie zapisywane w pamięci podręcznej, ale można je zastąpić za pomocą jawnych formantów pamięci podręcznej.

Jak długo należy utrzymywać aktywne przekierowanie 301?

John Mueller z Google zaleca utrzymanie przekierowań 301 na miejscu przez co najmniej rok po ich wdrożeniu. Pełne rozpoznanie, że strona została przeniesiona na stałe, może zająć Google trochę czasu i nadal możesz mieć odwiedzających na starą wersję strony, jeśli nadal istnieją do niej linki. John dodał, że nie ma również problemu z utrzymaniem przekierowań 301 na stałe, jednak nie zawsze jest to wykonalne.

Kiedy używać przekierowań 301

Przekierowania 301 powinny być używane w celu konsolidacji linków przychodzących, zapobiegania ślepym zaułkom w witrynie i zachowania wartości linków. Ogólnie rzecz biorąc, przekierowania 301 są wdrażane, gdy chcesz przenieść całą wartość SEO do docelowego adresu URL po trwałej zmianie źródła.

Aby dać ci kontekst, oto kilka typowych przypadków użycia, w których przekierowania 301 byłyby dobrą opcją:

  • Przeniesienie nowej domeny na stałe
    Oryginalna domena: http://www.example.com/
    Nowa domena: http://www.example2.com/
  • Trwałe przenoszenie dokumentu lub strony
    Oryginalna strona „Skontaktuj się z nami”: http://www.example.com/contact-us.html
    Nowa strona „Kontakt”: http://www.example.com/contact/
  • Trwała zmiana protokołu witryny (np. Migracja HTTPS)
    Oryginał: http://www.example.com
    Nowy: https://www.example.com
  • Trwała zmiana struktury witryny
    Oryginalna struktura: http://www.example.com/sandały
    Nowa struktura: http://www.example.com/footwear/sandals
  • Zaprzestanie świadczenia usługi lub produktu i trwałe przekierowanie użytkowników w inne miejsce
    Stary adres URL: http://www.example.com/old-page/
    Nowy adres URL: http: /www.example.com/new-page/
  • Rozwiązywanie problemów z kanonizacją poprzez konsolidację różnych wersji domeny od „innej niż www” do „www” i odwrotnie.
    Oryginalna: https://example.com/
    Nowość: https://www.example.com/
  • Migracja osobnej witryny mobilnej do elastycznego projektowania
    Oryginał: m.example.com
    Nowy: http://www.example.com
  • Problemy z końcowym ukośnikiem
    Oryginalny: http://www.example.com
    Nowy: http://www.example.com/
  • Wielkie i małe litery
    Oryginał: http://www.example.com/Case
    Nowy: http://www.example.com/case

Kiedy nie używać przekierowań 301

Zwykle nie zaleca się używania przekierowań 301 podczas buforowania, ponieważ może to prowadzić do nieoczekiwanych wyników, jak w poniższych przykładach:

Kierowanie geograficzne

  • Jeśli przekierowania Geo-IP uniemożliwiają naturalne indeksowanie witryny, oznacza to, że użytkownicy mogą być przekierowywani nieprawidłowo.
  • Jeśli przekierowania 301 są domyślnie buforowane w przeglądarce, po jednokrotnym przekierowaniu użytkownika są one zawsze przekierowywane pod ten sam adres URL.
  • Jeśli użytkownicy nie zawsze znajdują się w tej samej lokalizacji w dowolnym momencie, przekierowanie 301 wiązałoby ich z pierwszym regionem, w którym odwiedzili witrynę.
  • Jeśli boty i roboty mają serwery w wielu krajach, będą podążały za przekierowaniem IP w oparciu o ich lokalizację i mogą nie być w stanie indeksować innych wariantów witryny. W rezultacie takie przekierowania kierowane geograficznie są uważane za złą praktykę.

Kierowanie na urządzenia

  • Przekierowania do przekierowywania użytkowników na adres URL przeznaczony dla konkretnego urządzenia powinny być tymczasowe i nie mogą być buforowane.
  • Użytkownicy mogą preferować wersję adresu URL dla komputerów stacjonarnych i nie będą mogli uzyskać do niej dostępu, jeśli zaimplementowane zostanie przekierowanie z pamięcią podręczną.

Testy A / B

  • Google zaleca używanie tymczasowych przekierowań do testów A / B, ponieważ powinny one obowiązywać tylko przez cały czas trwania eksperymentu.
  • Oryginalny adres URL powinien zostać zachowany w indeksie, a nie na stronie testowej.

302 przekierowania

Co to są przekierowania 302?

Kod stanu 302 Found wskazuje, że adres URL został tymczasowo przeniesiony do innego adresu URL. Przekierowania 302 nie są domyślnie zapisywane w pamięci podręcznej, a wyszukiwarki nie przekazują natychmiast PageRank do docelowego adresu URL. W przeciwieństwie do przekierowania 301, 302 nie oznacza, że ​​docelowy adres URL powinien być indeksowany.

Kiedy używać przekierowań 302

Przekierowanie 302 to właściwy wybór, gdy wymagane jest przekierowanie tymczasowe, które nie wpływa na obecność strony internetowej w wyszukiwarkach. Oto kilka scenariuszy, w których przekierowania 302 byłyby odpowiednie:

  • Podczas kierowania geograficznego można zaimplementować nagłówek Vary w celu lepszego kierowania na wiele języków, np. Vary: Accept-language. Najlepiej byłoby użyć hreflang, aby wyszukiwarki mogły lepiej zrozumieć międzynarodowe strony internetowe.
  • Do kierowania na urządzenie użyj nagłówka Vary. Jeśli nie ma nagłówka zmiennej, roboty wyszukiwarek nie będą wiedzieć, jak zachowanie przekierowania zmienia się w różnych scenariuszach.
  • Do testów A / B.
  • Do powtarzających się tymczasowych treści, takich jak produkty sezonowe w witrynie e-commerce.
  • Jeśli strona jest w trakcie konserwacji i chcesz tymczasowo przekierować odwiedzających do oddzielnej tymczasowej wersji tej strony.

Kiedy nie używać przekierowań 302

I odwrotnie, przekierowań 302 nie należy używać, gdy:

  • Wartość PageRank i SEO należy przekazać do docelowego adresu URL.
  • Przeniesienie domeny, dokumentu, protokołu lub struktury serwisu na stałe.

Przekierowania 303

Co to są przekierowania 303?

Kod stanu 303 „Zobacz inne” https://www.w3.org/TR/WCAG20-TECHS/F40.html również wskazuje na tymczasowe przekierowanie, stwierdzając, że zasób docelowy jest niedostępny, ale istnieje zasób, który jest opisowy oryginału. W przypadku przekierowania 303 metoda żądania docelowego adresu URL to zawsze „GET”, ale w przeciwieństwie do przekierowań 302 nigdy nie są one zapisywane w pamięci podręcznej, a nie domyślnie.

Kiedy używać przekierowań 303

Przekierowania 303 są używane w podobny sposób jak przekierowania 302, ale czasami są preferowane, ponieważ nigdy nie mogą być buforowane, np. Gdy tymczasowe przekierowania pojawiają się przez nieujawnione okresy.

Przekierowania 303 mogą być używane we wszystkich tych samych scenariuszach wymienionych dla 302, które działają z żądaniami GET dla kolejnych żądań. Przekierowania 303 mogą również służyć do zapobiegania zduplikowanym przesyłaniu formularzy, które mogą wystąpić po kliknięciu przycisku Wstecz w przeglądarce.

Kiedy nie używać przekierowań 303

Przekierowania 303 nie powinny być używane, gdy żądanie POST jest wymagane dla kolejnych żądań i gdy klient nie obsługuje protokołu HTTP / 1.1. Nie należy ich również używać do trwałych przekierowań.

307 przekierowań

Co to są przekierowania 307?

Tymczasowe przekierowanie 307 to kolejny kod stanu, podobny do przekierowania 302. Podobnie jak przekierowanie 302, przekierowanie 307 wskazuje tymczasowe przekierowanie i nie jest domyślnie buforowane. Przekierowanie 307 zostało wprowadzone w protokole HTTP / 1.1 i jest bardziej precyzyjne w informowaniu, że strona została przeniesiona do tymczasowej lokalizacji.

Kiedy używać przekierowań 307

Nie ma wielu przypadków, w których przekierowanie 307 byłoby wymagane, ponieważ większość robotów indeksujących traktuje je tak samo jak przekierowanie 302, a 301 jest najlepszą opcją w większości scenariuszy. Przekierowanie 307 może być potencjalnie użyte podczas konserwacji serwisu, w którym serwer został zidentyfikowany przez roboty wyszukiwarek jako zgodny z HTTP / 1.1, jednak może to być trudne do ustalenia.

Kiedy nie używać przekierowań 307

Przekierowania 307 nie powinny być używane, gdy wymagane są stałe przekierowania i gdy klient nie obsługuje protokołu HTTP / 1.1.

308 przekierowań

Co to są przekierowania 308?

Stałe przekierowanie 308 jest stałym odpowiednikiem przekierowania tymczasowego 307. Przekierowanie 308 różni się od przekierowania 301 tylko tym, że wymusza sposób żądania i ładunek kolejnego żądania, aby były takie same jak w pierwotnym żądaniu.

Kiedy używać przekierowań 308

Przekierowanie 308 powinno być używane, gdy wymagane jest użycie metody żądania pierwotnego żądania dla kolejnych. Oto kilka przykładów wykorzystania przekierowań 308:

  • Migracja złożonej strony internetowej z dużą ilością formularzy metodą POST.
  • Przenoszenie adresu URL akcji formularza, która wymaga kolejnego żądania POST.
  • Wszystkie przypadki użycia przekierowań 301, jak wymienione powyżej.

Przekierowania po stronie klienta

Przekierowania po stronie klienta to metoda przekazywania, w której sam HTML nakazuje przeglądarce przekierowanie na inny adres URL. Te typy przekierowań mogą być przydatne, jeśli nie masz dostępu do implementacji przekierowań po stronie serwera. Jednak robotom wyszukiwarek dostępnych jest mniej informacji technicznych na temat natury przekierowań po stronie klienta, co utrudnia ich interpretację. Co więcej, nie każda przeglądarka obsługuje wszystkie przekierowania po stronie klienta.

Przekierowania meta

Meta przekierowania mogą służyć do instruowania przeglądarki, aby odświeżyła bieżącą stronę lub załadowała inny adres URL. Element meta refresh musi znajdować się w tagu HTML <head>, a poniższy przykład spowodowałby natychmiastowe przekierowanie po stronie klienta na podany adres URL:

przykład przekierowania meta

Atrybut content można zmienić, aby określić liczbę sekund przed wyzwoleniem przekierowania, jednak wszystko inne niż „0” jest sprzeczne z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych (WCAG).

Zwykle nie zaleca się używania metaodświeżania, ponieważ był on powszechnie używany wiele lat temu do podstępnych przekierowań , kierując odwiedzających pod inny adres URL niż ten, o który prosili.
Może to być postrzegane jako mylące dla robotów wyszukiwarek i może powodować spadki pozycji w rankingu i problemy z użytecznością, ponieważ pierwotny adres URL może być indeksowany bez podążania za przekierowanym adresem URL.

Przekierowania JavaScript

Przekierowania JavaScript to kolejna alternatywa dla metaodświeżania po stronie klienta. Te przekierowania wymagają, aby klient był w stanie interpretować JavaScript, dlatego w większości przypadków lepiej jest zaimplementować przekierowanie 301, ponieważ wymagania klienta są mniejsze.

Google twierdzi, że używanie JavaScript do przekierowywania użytkowników może być uzasadnioną praktyką . Na przykład przekierowywanie użytkowników na stronę wewnętrzną po zalogowaniu. Ponieważ przekierowania JavaScript są zgodne z poleceniami logicznymi, mogą być używane do przekierowań specyficznych dla urządzenia lub przeglądarki. Na przykład:

if (/ Android | webOS | iPhone | iPad | iPod | BlackBerry | IEMobile | Opera Mini / i.test (navigator.userAgent)) {
window.location.replace („http://www.example.com/”);
};

Zacznij teraz wykrywać problemy z przekierowaniami

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy w Twojej witrynie występują problemy z przekierowaniem, zacznij od konta DeepCrawl. Będziesz mieć dostęp do naszej gamy raportów technicznych dotyczących SEO i będziesz w stanie zidentyfikować łańcuchy i pętle przekierowań, które mogą mieć negatywny wpływ na Twoją witrynę.

Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog