Tylko ile warta jest Twoja witryna? [Prosty przewodnik po wycenie]

Dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzyć coś naprawdę wspaniałego. Po kolejnym dniu pracy w biurze lub wściekłego pisania na klawiaturze możesz się zastanawiać… jaki jest tutaj koniec gry?

O co ci naprawdę chodzi? Czy na drodze do ostatecznego celu znajduje się świecący neon ze słowem „Wyjście”?

W przypadku większości firm ostatecznym celem jest ostateczna sprzedaż tego biznesu innemu przedsiębiorcy, który chce przejąć stery i po prostu cieszyć się zyskami ze sprzedaży. Niestety, większość z nas nawet nie wie, ile warta jest nasza firma, a tym bardziej nie wie, jak ją sprzedać – lub czy na początku można ją nawet sprzedać.

I tu pojawia się Empire Flippers. Od lat pośredniczymy w umowach w biznesie online, obsługując cichą, ale głodną grupę inwestorów, którzy chcą nabyć cyfrowe aktywa. Zapotrzebowanie na zyskowne aktywa cyfrowe rosło tak bardzo, że nasz dom maklerski był w stanie dostać się na listę 5000 Inc. dwa lata z rzędu, za każdym razem poniżej znaku 500.

Możemy śmiało powiedzieć, że tak, rzeczywiście istnieje wyjście dla Twojej firmy.

Pod koniec tego artykułu dowiesz się więcej o tym, jak wyceniane są firmy internetowe, czego szukają kupujący i jak możesz uzyskać absolutną najwyższą wartość za swoją witrynę internetową, oprogramowanie jako usługę (SaaS) lub e -sklep handlowy.

(Być może zauważyłeś, że w ostatnim akapicie nie umieściłem słowa „agencja”. Agencje cyfrowe są niezwykle trudne do sprzedania; aby to zrobić, musisz maksymalnie usprawnić swój proces. Mimo że posiadanie klientów jest świetne , inne aktywa cyfrowe są znacznie łatwiejsze w sprzedaży).

Jeśli stworzyłeś cyfrowy zasób, z którego chcesz wyjść, pierwsze pytanie, które prawdopodobnie masz, brzmi: „Brzmi fantastycznie, ale jak mam ustawić rzeczywistą cenę na to, co stworzyłem?”

Zagłębimy się w te odpowiedzi poniżej, ale najpierw porozmawiajmy o tym, dlaczego już jesteś w świetnej sytuacji, po prostu czytając bloga Moz.

Dlaczego SEO jest najbardziej wartościowym ruchem dla zasobu cyfrowego?

Pozycjonowanie jest zdecydowanie najbardziej atrakcyjnym źródłem ruchu dla osób szukających zakupów online.

Piękno SEO polega na tym, że po włożeniu pracy w osiągnięcie rankingów mogą one utrzymywać i generować ruch przez kilka miesięcy bez znacznego utrzymania. Jest to wyraźne przeciwieństwo kampanii typu pay-per-click (PPC), takich jak reklamy na Facebooku, które wymagają codziennego monitorowania, aby upewnić się, że nic dziwnego nie dzieje się z Twoimi konwersjami lub że nie wydajesz za dużo.

Dla kogoś, kto nie ma doświadczenia w generowaniu ruchu, ale chce kupić dochodową firmę online, witryna napędzana SEO po prostu ma sens. Mogą zarabiać, ucząc się. Kupując zasób (zazwyczaj witrynę internetową z treścią dla osób, które dopiero zaczynają), mogą pobawić się dodawaniem nowych, wysokiej jakości treści i poznawać bardziej skomplikowane techniki SEO.

Nawet ktoś, kto jest mistrzem w płatnym ruchu, uwielbia SEO. Mogą kupić sklep e-commerce, który ma prawdziwy potencjał dzięki reklamom na Facebooku, które obecnie kierują większość ruchu za pośrednictwem SEO, i traktować SEO jako dodatek do płatnego ruchu, który planują skierować w stronę tego sklepu e-commerce.

Niezależnie od tego, czy kupujący jest nowicjuszem, czy weteranem, SEO jako metoda ruchu ma jedną z największych zalet każdej innej strategii ruchu. Chociaż samo SEO w większości przypadków nie zwiększa wartości firmy, przyciąga więcej kupujących niż inne formy ruchu.

A teraz przejdźmy do tego, ile warta jest Twoja firma.

Jak właściwie wyceniane są firmy internetowe?

Jak wyceniane są firmy, to tak częste pytanie, które otrzymujemy w naszym biurze maklerskim, że stworzyliśmy zautomatyzowane narzędzie do wyceny, które zapewnia bezpłatne oszacowanie wartości Twojej firmy, z której nasi odbiorcy korzystają we wszystkich swoich różnych projektach.

U podstaw każdej wyceny leży dość podstawowa formuła:

Patrzysz na swoją kroczącą średnią zysku netto z 12 miesięcy, a następnie pomnożoną przez wielokrotność. Zwykle wielokrotność będzie wynosić 20–50-krotność średniego zysku netto z 12 miesięcy w przypadku zdrowych, dochodowych firm internetowych. Zbliżając się do 50x, musisz być w stanie pokazać, że Twoja firma rozwija się w WIELKIM SPOSÓB z miesiąca na miesiąc i że Twoja firma jest naprawdę możliwa do obrony (o czym porozmawiamy w dalszej części tego artykułu).

Możesz zauważyć, że niektórzy brokerzy używają 2x lub 3x EBITDA, co oznacza zysk przed odsetkami, podatkiem, amortyzacją i amortyzacją.

Kiedy widzisz tę formułę, używamy wielokrotności rocznej, podczas gdy w Empire Flippers używamy wielokrotności miesięcznej. Naprawdę nie ma dużej różnicy między tymi dwiema formułami; zależy to głównie od Twoich preferencji, ale jeśli kupowanie i sprzedawanie firm internetowych jest dla Ciebie nowością, warto wiedzieć, jak różni brokerzy wyceniają firmy.

Preferujemy miesięczne wielokrotności, ponieważ pokazuje bardziej szczegółowy obraz firmy i jej trendów.

Tak jak możesz wpływać na Google SERP za pomocą wiedzy SEO, tak możesz manipulować tą formułą, aby uzyskać lepszą wycenę, o ile wiesz, na co patrzysz.

Jak przesunąć igłę wielokrotną na swoją korzyść

Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby uzyskać wyższą wielokrotność. Wiele z tego sprowadza się do zdrowego rozsądku i postawienia się na miejscu kupującego.

Warto zapytać: „Czy kiedykolwiek kupiłbym swoją firmę? Czemu? Dlaczego nie?”

To ćwiczenie może doprowadzić do zmiany wielu rzeczy w Twojej firmie na lepsze.

Dwa obszary, które mają największy wpływ na wielokrotność, sprowadzają się do rzeczywistego średniego zysku netto i czasu, w którym firma zarabia pieniądze.

Im wyższy średni zysk netto, tym wyższa będzie Twoja wielokrotność, ponieważ jest to aktywo o większym przepływie gotówki. Warto zatem przyjrzeć się różnym sposobom zwiększenia tego zysku netto i zmniejszenia całkowitej kwoty wydatków.

Każdy zasób cyfrowy różni się nieco pod względem pochodzenia wydatków. W przypadku witryn z treścią koszty tworzenia treści stanowią zazwyczaj lwią część wydatków. Zbliżając się do momentu sprzedaży, możesz chcieć zmniejszyć ilość treści. W innych przypadkach możesz chcieć przejść do rozwiązania agencyjnego, w którym możesz dowolnie skalować lub minimalizować wydatki na treści, zamiast mieć na liście płac wewnętrznych autorów.

Istnieją również wydatki, które możesz aplikować do firmy, ale tak naprawdę nie są „potrzebne” w prowadzeniu firmy, zwane dodatkami.

Dodatki to miejsca, w których dodajesz określone wydatki ZWROTNE do zysku netto. Są to pozycje, które mogłeś obciążyć konto firmowe, ale nie są tak naprawdę istotne dla prowadzenia firmy.

Mogą to być napoje, posiłki lub urlopy zapisane na koncie firmowym, a czasem nawet konferencje biznesowe. Na przykład wyjazd na konferencję na temat marketingu e-mailowego może nie być uważany za „wymagany” koszt prowadzenia witryny z treściami zdrowotnymi, podczas gdy wizyta na konferencji poświęconej pozyskiwaniu informacji, takiej jak Canton Fair, byłaby trudniejszym dodatkiem do uzasadnienia, jeśli chodzi o prowadzenie sklep e-commerce.

Inne rzeczy, takie jak narzędzia SEO, z których korzystasz co miesiąc, prawdopodobnie mogą zostać ponownie dodane do firmy. Większość ludzi nie będzie ich stale potrzebować do prowadzenia i rozwijania swojej firmy. Mogą subskrybować na miesiąc, pobierać przez chwilę wszystkie potrzebne im dane dotyczące słów kluczowych, anulować subskrypcję, a następnie wrócić, gdy będą gotowi do dalszych badań słów kluczowych.

Większość twoich wydatków nie będzie dodatkowymi, ale dobrze jest o tym pamiętać, ponieważ mogą one zdecydowanie zwiększyć ostateczną cenę sprzedaży twojej firmy.

Chociaż zwykle jest dużo tłuszczu, który można wyciąć ze swojej firmy, musisz być rozsądny. Ograniczenie niektórych rzeczy może poprawić ogólny zysk netto, ale znacznie zmniejszyć atrakcyjność firmy.

Jedną z powszechnych rzeczy, które widzimy w przestrzeni e-commerce, jest to, że przedsiębiorcy solopireni zaczynają samodzielnie pakować i wysyłać wszystkie produkty do swoich klientów. Uważa się, że oszczędzają pieniądze, robiąc to sami. Chociaż może to być prawda, nie jest to atrakcyjne rozwiązanie dla potencjalnego nabywcy.

O wiele bardziej atrakcyjne jest wydawanie pieniędzy na rozwiązanie innej firmy, które może przechowywać i wysyłać produkt w miarę napływania zamówień. W końcu wielu kupujących jest zajętych podróżowaniem po świecie, prowadząc biznes online. Zmuszanie ich do osiedlenia się tylko po to, aby mogli wysyłać produkty, a nie przesiadywanie na plażach Bali przez kilka miesięcy zimą to trudne zadanie.

Sprzedając firmę, nie chcesz martwić się tylko o wydatki, ale także o to, jak łatwo jest się podłączyć i zacząć prowadzić ten biznes dla kupującego.

Nawet jeśli systemy, które tworzysz, powodują dodatkowe wydatki, takie jak korzystanie z usług strony trzeciej do obsługi realizacji zamówień, często warto je zachować, ponieważ sprawiają, że firma wygląda bardziej atrakcyjnie dla kupujących.

Im więcej historii możesz pokazać, tym atrakcyjniejsza będzie Twoja firma, o ile utrzymuje się na stałym poziomie zysków lub wykazuje trend wzrostowy.

Im bardziej Twoja firma ma tendencję wzrostową, tym wyższą wielokrotność uzyskasz.

Chociaż nie możesz wiele zrobić, jeśli chodzi o wydłużenie historii firmy, możesz przygotować się na ewentualną sprzedaż, inwestując w potrzebne przedmioty na wczesnym etapie działalności. Na przykład, jeśli wiesz, że Twoja witryna wymaga dużej przebudowy i masz 24 miesiące od sprzedaży, lepiej przeprowadzić tę dużą przebudowę witryny teraz, zamiast w ciągu 12-miesięcznej średniej wyceny Twojej firmy.

Pokazanie wzrostu z roku na rok jest również korzystne w uzyskaniu lepszej wielokrotności, ponieważ pokazuje, że Twoja firma może przetrwać bóle rozwojowe. Ta umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami biznesowymi jest szczególnie ważna w firmie, której główny ruch pochodzi z Google Organic. Pokazuje, że witryna dokonała wysokiej jakości SEO, przetrwała kilka dużych aktualizacji w ciągu kilku lat.

Z drugiej strony, trend spadkowy uzyska znacznie gorszą wielokrotność, prawdopodobnie w zakresie 12–18x. Jednak upadającą firmę można nadal sprzedać. Są konkretni nabywcy, którzy chcą tylko zagrożonych aktywów, ponieważ mogą je otrzymać z dużymi rabatami i często mają umiejętności potrzebne do naprawienia witryny.

Musisz tylko chcieć przyjąć niższą cenę sprzedaży ze względu na spadek, a ponieważ pula nabywców aktywów znajdujących się w trudnej sytuacji jest mniejsza, prawdopodobnie będziesz mieć dłuższy cykl sprzedaży, zanim znajdziesz kogoś, kto chce nabyć aktywa.

Chociaż zysk i długość historii to dwa główne czynniki, istnieje kilka mniejszych czynników, które mogą w sumie przyczynić się do znacznego wzrostu wielokrotnej i ostatecznej ceny wyceny.

Z wieloma z nich będziesz mieć sporą kontrolę, więc warto je zmaksymalizować w okresie 12–24 miesięcy, w którym przygotowujesz swój biznes internetowy do sprzedaży.

Krytyczne punkty awarii to wszystko, co w Twojej firmie ma moc zerwania umowy. Nierzadko sprzedaje się firmę, która ma jeden lub dwa punkty krytyczne, ale mimo to chcesz spróbować zminimalizować to tak bardzo, jak to możliwe.

Przykładem krytycznego punktu awarii może być sytuacja, w której cały ruch w witrynie pochodzi wyłącznie z Google. Jeśli witryna zostanie ukarana aktualizacją algorytmu Google, może to z dnia na dzień zabić cały ruch i przychody.

Podobnie, jeśli jesteś partnerem Amazon i Amazon nagle zmieni swoje Warunki korzystania z usługi, możesz zostać zbanowany z powodów, których nie rozumiesz lub nawet nie masz czasu na reakcję, kończąc na mocno odwiedzanej stronie, która nie zarabia żadnych pieniędzy.

W przestrzeni e-commerce widzimy sytuacje, w których przedsiębiorca ma tylko jednego dostawcę, który może wykonać swój produkt. Co się stanie, jeśli ten dostawca chce podnieść ceny lub nagle całkowicie zbankrutuje?

Warto poświęcić chwilę na dywersyfikację źródeł ruchu, opracować wiele strategii zarabiania na witrynie z treścią lub zbadać, czy istnieje zapasowy lub nawet konkurujący dostawca dla Twoich produktów e-commerce.

Każda firma ma jakąś słabość; Twoim zadaniem jest jak największe zminimalizowanie tych słabości, aby uzyskać jak największą wartość ze swojej firmy od potencjalnego nabywcy.

Większy ruch zazwyczaj koreluje z wyższymi przychodami, co ostatecznie powinno zwiększyć Twój zysk netto. To wszystko jest oczywiste; jednak duży ruch może być również dodatkowym bonusem do wielokrotności, oprócz pomocy w tworzeniu solidnego zysku netto.

Wielu kupujących szuka firm, które mogą maksymalnie zoptymalizować na każdym etapie ścieżki marketingowej. Kiedy masz duży ruch, dajesz im dużo miejsca na zabawę z różnymi czynnikami optymalizacji współczynnika konwersji, takimi jak zwiększanie opcji poczty e-mail, tworzenie lub tworzenie lepszej sekwencji porzuconych koszyków oraz zmienianie różnych wezwań do działania w witrynie.

Chociaż wielu sprzedawców może fantastycznie kierować ruchem, mogą nie być oni najlepszymi specjalistami w dziedzinie copywritingu lub CRO w ogóle; to jest duża szansa dla odpowiedniego kupującego, który mógłby zwiększyć konwersje dzięki własnym umiejętnościom copywritingu lub CRO.

W przestrzeni marketingu internetowego stwierdzenie „pieniądze są na liście” to niemal banał. Poczta e-mail często była jednym z największych źródeł przychodów firm, ale istnieje dziwny paradygmat, który odkryliśmy po sprzedaży setek firm internetowych.

Powiedzenie komuś, że powinien skorzystać z listy e-mailowej, jest bardzo podobne do nakazania komuś pójścia na siłownię: zgadzają się, że to przydatne i powinni to zrobić, ale często nic z tym nie robią. Są też tacy, którzy budują listę e-mailową, ponieważ rozumieją jej moc, ale nigdy nie robią z nią nic pożytecznego.

Powoduje to, że listy e-mailowe są strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o to, czy faktycznie dodają jakąkolwiek wartość do ostatecznej wyceny Twojej firmy.

Jeśli możesz udowodnić, że lista e-mailowa dodaje wartości do Twojej firmy, to Twoja lista e-mailowa MOŻE zwiększyć ogólną liczbę. Jeśli korzystasz z dobrych sekwencji automatyzacji poczty e-mail do zwiększania sprzedaży ruchu i rutynowo wysyłasz pocztę e-mail na listę z nowymi ofertami i fragmentami wysokiej jakości treści, Twoja lista e-mailowa ma realną wartość związaną z nią, która odbije się na ostatecznej wycenie.

Media społecznościowe stają się coraz ważniejsze w miarę upływu czasu, ale mogą też być niesamowicie kapryśną bestią.

Najlepiej myśleć o śledzeniu w mediach społecznościowych jako o „miękkiej” liście e-mailowej. Zasięg obserwowania w mediach społecznościowych w porównaniu z listą e-mailową będzie zwykle niższy, zwłaszcza że zasięg organiczny w mediach społecznościowych spada na większych platformach społecznościowych, takich jak Facebook. Ponadto nie jesteś właścicielem platformy, z której zbudowane jest śledzenie, co oznacza, że ​​możesz ją odebrać w dowolnym momencie z przyczyn niezależnych od Ciebie.

Poza tym zbyt łatwo jest sfałszować obserwujących i polubionych.

Jeśli jednak możesz przebrnąć przez to wszystko i udowodnić, że obserwowanie w mediach społecznościowych i promocja w mediach społecznościowych generują prawdziwy ruch i sprzedaż w Twojej firmie, z pewnością pomoże to zwiększyć Twoją wielokrotność.

Zarabianie wszystkiego na jednym produkcie jest dość ryzykowne.

Co się stanie, jeśli ten produkt wyjdzie z mody? Albo zostaje przerwane?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep e-commerce, czy witrynę z treścią, która zarabia za pośrednictwem linków partnerskich, chcesz mieć kilka różnych ofert produktów.

Jeśli masz kilka produktów, które zarabiają dobre pieniądze na swojej stronie internetowej, kupujący uzna ten biznes za bardziej atrakcyjny i bardziej go doceni, ponieważ nie ucierpi w dużej mierze, jeśli jeden ze „smaków miesiąca” zniknie na tobie .

Pamiętaj, większość kupujących nie szuka pracy. Chcą lewarowanej inwestycji płynącej z gotówki, którą mogliby idealnie skalować.

Chociaż nie ma nic złego w pracy ponad 40–50 godzin tygodniowo w firmie, która jest naprawdę wyjątkowa, ograniczy to ogólną pulę nabywców i sprawi, że biznes będzie mniej atrakcyjny. Prawda jest taka, że ​​większość tworzonych przez nas zasobów cyfrowych tak naprawdę nie wymaga od właściciela takiej ilości pracy.

Zwykle widzimy, że istnieje wiele obszarów wymagających ulepszeń, które sprzedawca może wykorzystać, aby zminimalizować swój tygodniowy przydział godzin pracy dla firmy. Zalecamy, aby każdy, kto chce sprzedać swoją firmę, najpierw zastanowił się, jak zminimalizować swoje rzeczywiste zaangażowanie.

Trzy najskuteczniejsze sposoby na skrócenie czasu spędzanego to:

  • Systematyzacja: automatyzacja jak największej części Twojej firmy
  • Rozwijanie zespołu: Największe korzyści, które tu widzimy, dotyczą zazwyczaj tworzenia treści, obsługi klienta, ogólnych operacji i wynajmu agencji marketingowej, która zrobi za Ciebie większość ciężkiej pracy. Chociaż dodają one koszty, które obniżają średni zysk netto, sprawiają również, że Twoja firma jest znacznie bardziej atrakcyjna.
  • Tworzenie standardowych procedur operacyjnych (SPO): SPO powinny nakreślać cały proces określonej funkcji firmy i powinny być na tyle dobre, że jeśli je komuś przekażesz, będą w stanie wykonać tę pracę w 80% równie dobrze jak Ty.
  • Zawsze powinieneś być w miejscu, w którym pracujesz nad swoim biznesem, a nie IN.

    W Empire Flippers zawsze pytamy ludzi, czy zbudowali wystarczająco głęboką fosę wokół swojego biznesu. Głęboka fosa oznacza, że ​​Twój biznes jest trudniejszy do skopiowania. Naśladowca nie może po prostu kupić domeny i hostingu i skopiować firmę po południu.

    Sklep wysyłkowy, który można skopiować w ciągu jednego dnia, nie będzie tak atrakcyjny, jak ten, który zdobył prawdziwych fanów i społeczność wokół swojej marki, nawet jeśli sprzedają te same produkty.

    Fakt ten staje się coraz ważniejszy, gdy wycena Twojej firmy przechodzi do wielu sześciocyfrowych i siedmiocyfrowych zakresów wycen, ponieważ kupujący chcą kupić prawdziwą markę w tym momencie, a nie tylko niszową witrynę.

    Oto kilka działań, które możesz podjąć, aby pogłębić tę fosę:

  • Nisz się i zarządzaj rynkiem dzięki swojej marce (witryna dotycząca obróbki drewna może skupiać się na przykładach na ławkach, gdzie zatrudniasz rzemieślników-ekspertów do pisania treści na ten temat).
  • Pozyskuj swoje produkty i uczyń je wyjątkowymi, a nie kolejnym produktem „ja też”.
  • Negocjuj specjalne warunki ze swoimi partnerami lub dostawcami. Jeśli wysyłasz zyskowny ruch do oferty partnerskiej, często możesz po prostu wysłać wiadomość e-mail do menedżera stowarzyszonego z prośbą o podwyżkę wypłaty, a on chętnie ją udzieli. Podobnie, jeśli robisz dobry interes dla dostawcy wysyłkowego, może on być otwarty na zawarcie z tobą umowy na wyłączność. Upewnij się jednak, że wszystkie te specjalne warunki można przenieść na kupującego.
  • Im trudniej jest skopiować to, co zbudowałeś, tym większą wielokrotność otrzymasz.

    Ale dlaczego NIGDY miałbyś sprzedawać swój biznes online w pierwszej kolejności?

    Jesteś teraz dobrze wyposażony w wiedzę o tym, jak zwiększyć ostateczną wartość swojej firmy, ale po co miałbyś ją sprzedawać?

    Powody są ogromne i liczne – zbyt wiele, aby je wymienić w tym poście. Istnieje jednak kilka typowych powodów, z którymi możesz rezonować.

    Oto kilka powodów biznesowych, dla których ludzie sprzedają swoje firmy:

  • Rozpoczęcie nowej działalności lub chęć skupienia się na innych bieżących projektach
  • Dążenie do wykorzystania kapitału, aby uzyskać wpływ na bardziej konkurencyjną (i lukratywną) przestrzeń
  • Po utracie zainteresowania prowadzeniem firmy i chęci sprzedaży aktywów, zanim zaczną one odzwierciedlać ich brak zainteresowania spadającymi przychodami
  • Chcą zarobić na biznesie, aby zainwestować w inwestycje offline, takie jak nieruchomości, akcje, obligacje itp.
  • Tak jak istnieje mnóstwo biznesowych powodów do sprzedaży, jest też mnóstwo osobistych powodów, dla których ludzie sprzedają swoją firmę:

  • Rozwodzić się
  • Zakup domu dla swojej rodziny (sprzedaż jednego zasobu cyfrowego może być sporą zaliczką na dom, a nawet pokryć cały dom)
  • Masz problemy medyczne
  • Inne powody: na naszym rynku mieliśmy jednego sprzedawcę, którego powodem sprzedaży firmy było zdobycie wystarczającej ilości pieniędzy na adopcję dziecka.
  • Kiedy można zebrać 20-50 miesięcy zysk netto miesiąca z góry , można zrobić wiele rzeczy, które po prostu nie miały możliwości wcześniej.

    Kiedy masz wiele sześciocyfrowych, a nawet siedmiocyfrowych skrzyń wojennych, możesz często przekroczyć wydatki konkurencji, zainwestować w infrastrukturę i zespoły, których wcześniej nie mogłeś, i ogólnie o wiele szybciej rozpocząć następny projekt lub pomysł na biznes bez konieczności martw się, czy aktualizacja Google przyniesie Ci zarobki lub inne nieprzewidziane zmiany na rynku.

    Odpowiedź na to pytanie jest bardziej sztuką niż nauką.

    Zasadniczo powinieneś zadać sobie pytanie, czy jesteś podekscytowany rodzajem pieniędzy, które otrzymasz z udanej sprzedaży swojego biznesu internetowego.

    Możesz skorzystać z naszego narzędzia do wyceny, aby uzyskać oszacowanie lub obliczyć to, co prawdopodobnie otrzymasz dla firmy, korzystając z podstawowego wzoru wielokrotnego, który przedstawiłem. Wolę zawsze być ostrożny w moich szacunkach, więc twoja matematyka na serwetkach może uwzględniać twój średni zysk netto z 12 miesięcy z wielokrotnością 25x.

    Czy ta liczba podnosi twoje brwi? Czy to jest w ogóle interesujące?

    Jeśli tak, możesz zacząć zadawać sobie pytanie, czy naprawdę jesteś gotowy rozstać się ze swoim biznesem i skupić się na innych rzeczach. Pamiętaj, że zawsze powinieneś ustawić MINIMALNĄ cenę sprzedaży, z którą byłbyś skłonny odejść od biznesu, coś, co nadal by cię uszczęśliwiło, gdybyś przez to przeszedł.

    Większość z nas, marketerów internetowych, zawsze pracuje nad wieloma projektami jednocześnie. Niestety, niektóre projekty po prostu nie cieszą się taką miłością, na jaką zasługują lub którą otrzymywali od nas.

    Zamiast pozwolić tym projektom umrzeć w tle, rozważ sprzedaż swojego biznesu internetowego na bardzo głodnym rynku inwestorów, którzy zaczynają zalewać nasze cyfrowe królestwo.

    Sprzedaż firmy, nawet jeśli jest to projekt poboczny, który kończysz, zawsze będzie intymnym procesem. Kiedy będziesz gotowy, aby pociągnąć za spust, będziemy tam, aby pomóc Ci na każdym kroku.

    Czy myślałeś o sprzedaży swojej firmy online lub przeszedłeś przez wyprzedaż w przeszłości? Daj nam znać w komentarzach, jakie masz rady, pytania lub anegdoty.

    Gregory Elfrink jest dyrektorem marketingu w Empire Flippers, wiodącym brokerze fuzji i przejęć specjalizującym się w pomaganiu ludziom w kupowaniu i sprzedawaniu firm internetowych. Zarządza całym zespołem marketingowym i nadal pomaga w rozwoju, rozszerzaniu i podnoszeniu poziomu marki Empire Flippers poprzez content marketing i płatny ruch. Poza Empire Flippers, Gregory uwielbia także podróżować i pisać. Zwykle można go znaleźć gdzieś w Azji Południowo-Wschodniej, ale pochodzi z Alaski.

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog