Stać się liderem myśli branżowej: zaawansowane techniki znajdowania najlepszych miejsc do zamieszczania postów gości

Jeśli zajmujesz się jakimkolwiek cyfrowym PR – lub prezentowaniem treści pisarzom w celu poszerzenia świadomości marki i zbudowania silnych linków – to wiesz, jak trudno jest znaleźć dobre miejsce na swoje treści.

Zaraz opiszę proces, którego możesz użyć do zidentyfikowania najlepszych wydawców o najwyższym ROI, z którymi możesz budować spójne, wzajemnie korzystne relacje z gośćmi.

Ta wiedza była nieoceniona w zrozumieniu, które publikacje mają największy zasięg i autorytet dla innych znanych ekspertów branżowych / niszowych, umożliwiając dzielenie się własnym autorytetem w tych społecznościach czytelniczych.

Zanim zaczniemy, jest zastrzeżenie: jeśli nie chcesz rozwinąć prawdziwego przywództwa myślowego, ten proces nie zadziała. Warunkiem sukcesu jest posiadanie nowej, wartej opublikowania treści i najprawdopodobniej opartej na danych.

Wpisy gościnne mogą zwiększyć świadomość Twojej marki, stworzyć autorytet linków i ostatecznie wygenerować kwalifikowanych potencjalnych klientów. Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy wybierzesz wydawców, którzy:

  • Zaufanie swojej grupy docelowej.
  • Aktualne znaczenie i autorytet.
  • Wystarczająco duża penetracja czytelnictwa wśród istniejących autorytetów w Twojej niszy / branży.
  • Dużą pułapką, w którą wpada wielu ludzi, jest niewłaściwe ustalanie priorytetów strategii publikowania przez gości według tych trzech ważnych wskaźników.

    Aby umieścić tę strategię w kontekście, przedstawię szczegółową metodologię zrozumienia przestrzeni „przywództwa myślowego” w dwóch różnych pionach. Zawrę również praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia priorytetowej listy celów, które pozwolą zdobyć miejsca dla gości lub kolumny z zabójczą zawartością.

    Używamy danych BuzzSumo jako punktu wyjścia do tworzenia tych interaktywnych elementów. W tym artykule nacisk zostanie położony na analizę danych pobranych z ich interfejsów API Influencer i Shared Links.

    Zacznijmy od spojrzenia na dane, których szukamy w zwykłym interfejsie użytkownika. Na karcie Influencers zaczynamy od wybrania słowa kluczowego najbardziej reprezentatywnego dla całej niszy / branży / branży, którą chcemy zrozumieć. Zaczniemy od „SEO”.

    Lista wpływowych osób powinna już być posortowana, ale możesz ją zawęzić, stosując filtry. Zalecam upewnienie się, że ostateczna lista zawiera co najmniej 250-500 wpływowych osób, aby była wyczerpująca.

    Następnie, co najważniejsze, chcemy uzyskać wspólne dane linków dla każdego z tych wpływowych. Będą to dane, których używamy do tworzenia naszych wizualizacji sieciowych, aby naprawdę zrozumieć wydawców w przestrzeni, która prawdopodobnie będzie zapewniać najwyższy zwrot z inwestycji w publikacje gości.

    Poniżej możesz zobaczyć wizualny odczyt dla jednego influencera.

    Zwróć uwagę na dystrybucję stron internetowych Gianluca Fiorelli (@ gfiorelli1), do których najczęściej prowadzą linki na Twitterze. Te strony (i ich wartości procentowe) będą danymi, których używamy do naszej wizualizacji.

    Na szczęście BuzzSumo ma doskonały i intuicyjny interfejs API, więc stosunkowo łatwo jest pobierać i agregować wszystkie potrzebne nam dane. Dołączyłem link do mojego skryptu w Github dla tych, którzy chcieliby to zrobić samodzielnie.

  • Generuje pierwszą stronę elementów mających wpływ na dane słowo kluczowe, czyli około 50. Możesz albo zaktualizować skrypt, aby iterować po stronach, albo po prostu zaktualizować numer strony, którą pobiera ze skryptu i połączyć pliki wyjściowe po fakcie.
  • Dla każdego elementu mającego wpływ wykonuje kolejne wywołanie interfejsu API i pobiera wszystkie zagregowane udostępnione dane Top Domains dla każdego elementu mającego wpływ, które są takie same, jak dane widoczne na powyższej wizualizacji wykresu kołowego.
  • Agreguje wszystkie dane i eksportuje do pliku CSV.
  • Gdy mamy już nasze dane w formacie preferowanym przez Gephi do wizualizacji sieci (przykładowy plik brzegowy), jesteśmy gotowi do rozpoczęcia eksploracji. Zacznijmy od naszych danych z wyszukiwania „SEO”, dla których wyciągnąłem dane dotyczące udostępniania domen 400 największych influencerów.

  • Okręgi nazywane są węzłami. Wszystkie czarne węzły to konta influencerów na Twitterze. Wszystkie inne kolorowe węzły to strony internetowe.
  • Rozmiar węzłów zależy od Page Rank. To nie jest pozycja Google Page Rank, ale zamiast tego Page Rank na samym tym wykresie. Im większy węzeł, tym bardziej autorytatywna (i popularna) jest ta witryna internetowa na całym wykresie.
  • Kolory węzłów są oparte na algorytmie modularności w Gephi. Węzły z podobnymi wykresami połączeń mają zazwyczaj ten sam kolor.
  • Czego możemy się nauczyć z wykresu influencerów SEO?

    Cóż, wykres jest stosunkowo równomiernie rozłożony i spójny. Oznacza to, że strony internetowe i blogi, które są najczęściej udostępniane, są dobrze znane całej społeczności.

    Dodatkowo istnieje kilka przykładów skupień poza skupieniem podstawowym (środek wykresu). Na przykład, widzimy lokalny klaster SEO o godzinie 22 po lewej stronie. Możemy również zobaczyć grupę National Press, która znajduje się od 18 do 19 na dole, oraz grupę z językiem francuskim, na pozycji z 13:00 w prawym górnym rogu.

    Ostatecznie Moz, Search Engine Journal, Search Engine Roundtable, Search Engine Land to świetne zakłady przy rozwijaniu i wspieraniu relacji z gośćmi.

    Zwróć uwagę, że część komplikacji z tymi danymi ma związek z liczbą publikacji. Trzy największe węzły są również jednymi z najbardziej płodnych, co oznacza, że ​​są większe ogólne szanse na to, że artykuły będą zarabiać na tweetach i innych wzmiankach w mediach społecznościowych od wpływowych osób z branży. Możesz jeszcze bardziej zawęzić dane, normalizując każdą witrynę pod względem liczby publikowanych treści, aby znaleźć wydawców, którzy publikują znacznie rzadziej i nadal cieszą się nieproporcjonalną widocznością w branży.

    Webmasters.Googleblog.com jest tego dobrym przykładem. Publikują od 3 do 4 razy w miesiącu, a jednak ze względu na ich wpływ w branży nadal są jednym z największych i najbardziej centralnych węzłów. Oczywiście ma to sens, biorąc pod uwagę, że jest to jedyny publiczny głos Google w naszej branży.

    Kolejną ważną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest znaczenie zarówno YouTube, jak i SlideShare. Jeśli jeszcze nie zdawałeś sobie sprawy z wagi i zasięgu tych platform, być może jest to dowód, którego potrzebujesz. Treści wideo i prezentacje slajdów są szeroko udostępniane w społeczności SEO przez najbardziej wpływowe osoby.

    Różnice między wykresami influencerów SEO i content marketingu

    Czego możemy się nauczyć z wykresu influencerów content marketingu?

    Na początek wygląda to nieco inaczej niż wykres wpływu na SEO; jest znacznie mniej spójny i wydaje się mieć znacznie więcej oddzielnych klastrów. Może to wskazywać, że sfera publikowania treści dla content marketingu jest być może mniej dojrzała, z większym rozdrobnieniem i mniejszą liczbą centralnych źródeł konsumowania treści związanych z content marketingiem. Może się również zdarzyć, że content marketing ma charakter opisowy więcej niż SEO, a różne klastry to wydawcy, którzy koncentrują się bardziej na jednym rodzaju marketingu treści w porównaniu z innym (podobnie jak w przypadku lokalnego klastra SEO w poprzednim przykładzie).

    Zamiast 3 do 5 liderów rynku o podobnej wielkości, widzimy tutaj jednego potwora, Content Marketing Institute, będącego świadectwem zarówno autorytetu tej marki, jak i ogromnej ilości publikowanych przez nich treści.

    Widzimy też kilka konkretnych klastrów. Na przykład klaster „blogi SEO” zaznaczony na niebiesko na pozycji 20–21 oraz bardziej ogólne blogi marketingowe, takie jak Hubspot, MarketingProfs i Social Media Examiner, zaznaczone na zielono i fioletowo na pozycji 16–17.

    Ogólne strony prasowe z najwyższego poziomu biznesowego również wydają się dość wpływowe w tej dziedzinie, w tym Forbes, Entrepreneur, Adweek, Tech Crunch, Business Insider, Inc., których nie widzieliśmy tak bardzo w przykładzie SEO.

    Znowu YouTube jest niezwykle ważny, nawet bardziej niż w przykładzie z SEO.

    Jeśli jesteś już głęboko w branży, wyniki wizualizacji tego procesu raczej cię nie zszokują. Jako osoba, która zajmuje się SEO / content marketingiem od 10 lat, wykresy są mniej więcej takie, jakich się spodziewałem, ale z pewnością były pewne niespodzianki.

    Ten proces będzie dla Ciebie najbardziej wartościowy, gdy jesteś nowy w branży lub pracujesz w nowej branży lub niszy. Korzystanie z kodu Pythona, który połączyłem, oraz fantastycznego interfejsu API i danych BuzzSumo daje możliwość uzyskania głębokiego wizualnego zrozumienia ulubionych miejsc liderów branży. Ta wiedza stanowi podstawę planowania strategicznego w celu zidentyfikowania najlepszych wydawców z własnymi treściami gości.

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog