Przyczyna nr 1 płatnych reklam (w sieci wyszukiwania, społecznościach i sieci reklamowej) nie powiodła się

Inwestowanie pieniędzy w płatną kampanię reklamową, która jest skazana na niepowodzenie, nie jest rozsądną strategią rozwoju. Firmy zajmujące się reklamami online nie zawsze odnoszą sukcesy z powodu tego samego problemu: nie są znane swoim odbiorcom. Nie ma zaufania, nie ma uznania, więc koszt kliknięcia pozostaje wysoki i rośnie.

W tym wydaniu Whiteboard Friday Rand identyfikuje cykl, w który wpada wiele marek, i przedstawia rozwiązanie, które sprawi, że te płatne kampanie reklamowe będą warte zainwestowanych pieniędzy.

Transkrypcja wideo

Witajcie, fani Moz, i witajcie w kolejnej edycji Whiteboard Friday. W tym tygodniu rozmawiamy o najważniejszym powodzie, dla którego wiele płatnych kampanii reklamowych, zwłaszcza nowych firm i firm z nowymi produktami lub nowymi przedsięwzięciami, na które się wybierają, nowych rynków i odbiorców, do których się kierują, kończy się niepowodzeniem. Po prostu się rozpadają. Widzę, że ten scenariusz rozgrywa się tak wiele razy, szczególnie w świecie startupów i przedsiębiorców, ale szczerze mówiąc, w całym świecie marketingu.

Oto jak to zwykle bywa. Masz swojego dyrektora generalnego, dyrektora marketingu lub właściciela firmy, a oni mówią: „Hej, mamy ten wspaniały nowy produkt. Więc rozmawiają z marketerem. Mógłby to być wykonawca. To może być agencja. To może być ktoś w firmie.

Marketingowiec mówi: „Dobra, tak, kupię kilka reklam online, pomogę nam w rozpowszechnieniu informacji oraz wygenerowaniu ruchu i konwersji”.

Kilka miesięcy później w zasadzie to rozumiesz. „Jak idzie ta płatna kampania reklamowa?” – Cóż, nie tak dobrze. Mam złe wieści.

Cykl

Prawie zawsze jest to wynik cyklu, który wygląda tak. Masz nową kampanię firmy. Kampania polega na tym, aby coś sprzedać lub coś wyeksponować, spróbować skierować odwiedziny z powrotem na stronę internetową lub witrynę internetową, kilka stron w witrynie, a następnie uzyskać z tego konwersje. Kupujesz więc reklamy na Facebooku, na Instagramie, może na LinkedIn i Twitterze. Prawdopodobnie korzystasz z sieci reklamowej Google. Prawdopodobnie używasz AdWords. Wszystkie te źródła próbują kierować ruch na Twoją stronę internetową, a następnie uzyskać konwersję, która zamienia się w pieniądze.

Otóż, to, co się dzieje, to wysoki koszt kliknięcia. Zaczynają od wysokiego kosztu kliknięcia, ponieważ jest to nowa kampania. Dlatego żadna z tych platform nie ma doświadczenia z Twoją kampanią lub Twoją firmą. Więc naturalnie będziesz uzyskiwać wyższy niż normalnie koszt kliknięcia, dopóki nie udowodnisz im, że uzyskujesz wysokie zaangażowanie, w którym to momencie obniżają koszt kliknięcia. Ale zamiast udowodnić im, że osiągasz wysokie zaangażowanie, uzyskujesz niskie zaangażowanie, niski współczynnik klikalności, niski współczynnik konwersji. Tutaj ludziom się to nie udaje. Nie udaje im się tam. Dlaczego?

Dlaczego to się dzieje?

Cóż, zanim się tym zajmiemy, porozmawiajmy o tym, co się tutaj dzieje. Kiedy są niskie, gdy masz niski współczynnik zaangażowania na samej platformie, gdy nikt nie angażuje się w Twoje reklamy na Facebooku, nikt nie angażuje się w Twoje reklamy na Instagramie, gdy nikt nie klika w Twoją reklamę AdWords, gdy nikt nie klika w Twoją reklamę reklam, koszt wyświetlania większej liczbie osób rośnie, w wyniku czego te kampanie są znacznie trudniejsze do osiągnięcia zysków i są wyświetlane znacznie mniejszej liczbie osób.

Dzięki temu Twoja ekspozycja na widownię, do której chcesz dotrzeć, jest mniejsza, a koszt dotarcia do każdej następnej osoby i napędzania każdej następnej akcji rośnie. Dzieje się tak zasadniczo dlatego, że …

  • T on publiczność, że starasz się zasięgiem nie słyszał o was przed . Nie wiedzą, kim jesteś .
  • Nie znają, nie ufają ani nie lubią Ciebie lub produktu Twojej firmy, nie klikają. Nie klikają. Oni nie kupują. Nie udostępniają. Nie lubią.
  • Nie robią wszystkich rzeczy związanych z zaangażowaniem, które obniżyłyby tak wysoki koszt kliknięcia, przez co Twoje kampanie cierpią i walczą.

    Widzę wielu marketerów, którzy myślą w ten sposób, którzy zgadzają się na nowe kampanie firmowe, które zaczynają się od reklamy. Chcę, żeby było jasne, są wyjątki od reguły. Widziałem kilka zupełnie nowych firm, które pasują do określonej formy, bardzo dobrze radzą sobie z reklamami na Instagramie w przypadku określonych typów produktów, które są atrakcyjne dla tych odbiorców i nie potrzebują wcześniej istniejącego skojarzenia z marką. Widziałem, jak niektórzy gracze na rynku Google AdWords sobie z tym radzą, niektóre lokalne firmy, niektórzy ludzie z obszarów, w których ludzie nie spodziewają się, że będą mieli wiedzę i świadomość marki już w miejscu, w którym próbują je odkryć .

    Więc nie zawsze tak jest, że się to nie udaje, ale bardzo często, wystarczająco często, nazywam to głównym powodem, dla którego widzę, że płatne reklamy zawodzą.

    Rozwiązanie

    Jest tylko jedno rozwiązanie i nie jest ładne. Rozwiązaniem jest…

    Musisz dać się poznać swoim odbiorcom, zanim zainwestujesz pieniądze w reklamę.

    Oznacza to, że musisz zainwestować w kanały organiczne – treści lub SEO, prasę i PR, sponsoring lub wydarzenia, wszystko, co może pokazać Twoją markę i nazwy produktu.

    W rzeczywistości reklama marki może do tego zadziałać. Więc ludzie zauważyli, że reklama telewizyjna marki często obniża koszt kliknięcia i zwiększa zaangażowanie oraz współczynniki klikalności, ponieważ ludzie słyszeli o tobie i wiedzą, kim jesteś. Reklama w czasopismach i offline działa w ten sposób. Czasami nawet reklama graficzna może działać w ten sposób.

    Reklamuj się głównie lub wyłącznie dla odbiorców, którzy mają już z Tobą doświadczenie.

    Możesz to zrobić za pomocą systemów takich jak platformy retargetingowe i remarketingowe Google. Możesz zrobić to samo z Facebookiem, dzięki niestandardowym odbiorcom adresów e-mail, które przesyłasz, to samo z Instagramem, to samo z Twitterem. Możesz kierować reklamy do osób, które śledzą tylko te konta, które już posiadasz i kontrolujesz. Dzięki temu możesz uzyskać lepsze zaangażowanie, lepszy współczynnik klikalności, lepszy współczynnik konwersji oraz obniżyć koszt kliknięcia i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

    Ale jeśli nie zrobisz tego najpierw, wiele razy tego typu inwestycje upadają na twarz i, szczerze mówiąc, wielu marketerów, w wyniku czego agencje i konsultanci tracą pracę. Nie chcę, żeby ci się to przytrafiło. Więc zainwestuj w nie najpierw lub znajdź nisze, w których reklama może działać w przypadku produktu po raz pierwszy. Będziesz dużo szczęśliwszy.

    W porządku, wszyscy. Czekamy na Twoje komentarze. Do zobaczenia w przyszłym tygodniu na kolejnej edycji Whiteboard Friday. Dbać.

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog