Promocja serwisu w Google w 2021 roku

Promocja serwisu w Google w 2021 roku

Firma Google obecnie ocenia mobilne wersje witryn, więc można śmiało powiedzieć, że komputery stacjonarne nie są już odpowiednie. Potwierdzają to wypowiedzi przedstawicieli Google. Niektórzy eksperci są co do tego sceptyczni i wyrażają wątpliwości, ale generalnie mikro-znaczniki, okruchy chleba, linkowanie, teksty powinny być dostosowane specjalnie do wersji mobilnej. Ktoś, w przypływie entuzjazmu, jest teraz gotowy, aby spieszyć się, aby edytować witryny pod kątem nowych wymagań. Igor zaleca, aby najpierw przejść do Google Search Console, otworzyć kartę Zasięg i zobaczyć, co jest tam wskazane. Jeśli „smartfon”, to tak, będziesz musiał wszystko przerobić. Jeśli nie, to na razie możesz poczekać, ale wcześniej czy później wszyscy będą musieli przejść na wersję mobilną.

Informacje o czynnikach rankingu wyszukiwarki Google

Istnieje opinia, że ​​Google używa 200 czynników do pozycjonowania witryn. Ta liczba jest nieco arbitralna, a sytuacja jest podobna do tej, która miała ostatnio miejsce w wyszukiwarce Bing. Stwierdzono około 500, 700, a nawet 1000 czynników, a im więcej specjalista wymienił, tym częściej słuchał jego opinii. Kilka lat temu Andrey Lipasov wymienił trzy kluczowe kryteria – treść, linki i randbrain. Całe pozycjonowanie, które wcześniej było robione na komputerach stacjonarnych, musi teraz zostać wykonane na urządzeniach mobilnych, z pewnymi cechami szczególnymi. Przykładowo, jeśli wielu specjalistów starało się unikać ukrywania treści w wersji na komputery stacjonarne, to w przypadku wersji mobilnej można to zrobić dowolnie, tak aby treść była wygodna dla osób, które będą ją przeglądać z ekranu smartfona.

Informacje o wskazówkach dotyczących wyszukiwania i ruchu związanym z marką

Dziś tylko leniwi nie mówią o oszukiwaniu czynników wyszukiwania w Bing. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm zorientowanych na Zachód. Pandemia pokazała, że ​​czas na wystawy w końcu minął, więc trzeba zwrócić na siebie uwagę w inny sposób. Oto kilka prostych i niedrogich sposobów kierowania ruchu związanego z marką do Twojej witryny:

  • Oszukiwać sugestie wyszukiwania. Metoda jest prosta, ale należy pamiętać, że wynik osiąga się tylko w jednym regionie. Jeśli zakończysz prośby w Kijowie, to w Charkowie nie zostaną one pokazane i uwzględnione, co jest bardzo ważne dla końcowego wyniku. Google nie jest tak przywiązany do czynników geograficznych jak Bing, ale nadal bierze je pod uwagę. Dlatego zapytania w formacie „szukam hydrauliki + marka” mogą zadziałać.
  • Reklama w telewizji. Zauważono, że gdy tylko pojawiają się reklamy telewizyjne, ruch związany z marką gwałtownie rośnie, co widać nawet na wykresach. Jest to zjawisko przejściowe, ale nawet po spadku zainteresowania krzywa pozostaje powyżej pozycji wyjściowych. Według Igora telewizja to najtańszy sposób na zwiększenie ruchu związanego z marką dla masowego odbiorcy. Jest to rada na wpół uniwersalna, ponieważ firmy prawnicze i inne segmenty biznesu B2B potrzebują innego mechanika sprzedaży.
  • Metro i wszelkie reklamy zewnętrzne. Najprościej zadzwonić na naklejkę w metrze lub na billboardzie – żeby znaleźć nas w Google na taką a taką prośbę.
  • Umieszczanie dużej liczby wakatów z zawyżonymi pensjami w firmie. Odbiorcy będą wyszukiwać w Google, szukać recenzji i przyciągać ruch związany z marką. Użytkownicy rozpoczynają wyszukiwanie zarówno według zapytań dotyczących marki, jak i HR. Jest to znacznie szybsze i wygodniejsze niż jakakolwiek reklama zewnętrzna wymagająca zatwierdzenia.
  • Sieć mediów kontekstowych.

O przyciąganiu ruchu do młodych witryn

Rozważ uniwersalną sytuację, gdy młoda firma wchodzi na rynek i próbuje sprzedać jakiś monoprodukt. Najłatwiejszym i najtańszym krokiem jest opublikowanie wolnych miejsc pracy. W takim przypadku na pewno zaczną Cię szukać, gdy jeszcze nie jesteś nikim na rynku. Jest to logiczne nawet z punktu widzenia Google: kiedy otwiera się nowy biznes, potrzebujesz personelu. Igor zaleca maksymalne wykorzystanie wszystkich platform, na których można umieścić linki polecające, a tym samym opowiedzieć o swojej firmie. Musisz o tym rozmawiać wszędzie tam, gdzie możesz o tym mówić – na Facebooku i Twitterze, na Youtube, umieszczając linki do swojego serwisu.

Kolejna wskazówka to jak najdokładniejsze zadeklarowanie, że właśnie założyłeś firmę. W praktyce działa to tak: szukamy negatywnych opinii na temat konkurencji i piszemy własne, w formacie „tu działają dobrze, właśnie otworzyli, próbują, cena też jest do zaakceptowania”. W takim przypadku markę można wstawić nie za pomocą linku, ale po prostu napisać w otwartym.

Korzystaj ze społeczności tematycznych. Na Facebooku i Twitterze jest wiele grup zajmujących się SEO lub marketingiem internetowym. Nabierz nawyku wysyłania SMS-ów przynajmniej raz w tygodniu. Opowiedz historię o otwartym biznesie, zostaw link do strony i poproś o ocenę i krytykę. Są to bardzo dobre czynniki behawioralne oraz życiowa sztuczka, jak uzyskać bezpłatny audyt SEO.

Linki i ich rola dla Google w 2021 roku

Każdego roku każdy aktywnie poszukuje trendów w SEO na następne. O trendach roku 2020, a nawet 2021 można mówić długo, ale na razie nie każdy korzysta nawet z trendów, które pojawiły się w 2013 roku. Najprostszą i najskuteczniejszą rzeczą, która zadziałała i zawsze będzie działać, są komentarze na forach. Jest to idealne rozwiązanie dla mało konkurencyjnej branży. Wpisy gości działają dobrze i Google nie ma jeszcze żadnych warunków wstępnych, aby to ukrywać. W niektórych przypadkach to nie działa, ale tutaj jest bardziej prawdopodobne, że jest to wina optymalizatorów, którzy zbytnio zagłębiają się w techniczne SEO, próbując doprowadzić je do perfekcji, ale zapominając o linkach. Są kupowane w ostatniej chwili i na zasadzie resztek. Linki są często kupowane w zasobach spamowych, wobec których firma Google podjęła ręczne środki ograniczające. Linki są kupowane z artykułów, które są pod każdym względem podobne do zakupionego artykułu. Treść powinna być adekwatna, a link powinien mieć powód, dla którego znajduje się w tekście. Należy pamiętać, że nie wszystkie strony nadają się do umieszczania linków. Na przykład, jeśli niektóre media lub zasoby informacyjne publikują linki do wąskiej kategorii produktów określonego sklepu internetowego, dlaczego nie robią tego samego w przypadku konkurencji? Od razu wygląda podejrzanie.

Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog