Powielanie treści

Wnastępnej sekcji przyjrzymy się powielaniu treści, które jest problemem, który ma wpływ na zdecydowaną większość witryn internetowych. Musimy zrozumieć, w jaki sposób wyszukiwarki traktują powielone treści i jak możemy przekazywać im sygnały, aby zapewnić indeksację głównej kanonicznej (preferowanej) wersji strony.

Co to jest zduplikowana treść?

Zduplikowana treść ma miejsce, gdy ta sama lub znacznie podobna treść pojawia się w więcej niż jednym unikalnym miejscu lub adresie URL. Zduplikowana treść występuje w różnym stopniu, dwie strony mogą być dokładnymi duplikatami, jeśli cała treść jest taka sama, lub częściowymi duplikatami, jeśli część treści jest taka sama.

Dlaczego powielanie jest problemem?

Jeśli witryna zawiera dokładne duplikaty, wyszukiwarki zazwyczaj indeksują każdy z nich, ale jeśli chodzi o indeksowanie, do zindeksowania zostanie wybrana jedna wersja strony.

Jeśli witryna zawiera częściowo zduplikowaną zawartość, wszystkie te strony mogą zostać zaindeksowane przez wyszukiwarki, co może spowodować, że będą zajmować pozycję w rankingu dla tych samych zapytań. Może to być problematyczne w przypadku linków przychodzących, ponieważ ludzie mogą zacząć tworzyć linki do zduplikowanych treści zamiast skupiać się na jednej stronie głównej, w ten sposób rozprzestrzeniając wartość linków zamiast ją konsolidować.

Jak wyszukiwarki traktują zduplikowane strony?

Ogólnie rzecz biorąc, wyszukiwarki traktują powielone treści jako naturalną część sieci. Google nie karze witryn internetowych za powielone treści, chyba że składają się one w całości z tych samych treści. Jednak zadaniem SEO i webmasterów jest dostarczanie wyszukiwarkom sygnałów wskazujących preferowaną stronę w duplikacie.

W przypadku wyszukiwarek zduplikowane strony są mylące, ponieważ nie wiedzą, którą wersję tej treści zindeksować i uszeregować, co kończy się osłabieniem wartości wszystkich stron w zestawie i całej witryny, ponieważ robot nie wie, jak skieruj prawidłowo wartość łącza.

Typowe przyczyny duplikacji

Zduplikowana treść może powstać w ramach jednej witryny internetowej i na różnych stronach na wiele sposobów. Oto niektóre z najczęstszych przyczyn powielania treści:

  1. Identyfikatory sesji w używanym adresie URL zamiast przechowywania danych sesji użytkownika za pośrednictwem plików cookie, podczas gdy system powraca do tworzenia identyfikatorów sesji w adresie URL. W tym scenariuszu dla każdego łącza wewnętrznego na stronie tworzony jest zduplikowany adres URL, ponieważ identyfikatory sesji są dołączane do adresu URL, które są unikalne dla każdej sesji.
  2. Parametry śledzenia / sortowania , które nie zmieniają zawartości strony, mogą być ogromną przyczyną duplikacji na stronie internetowej. Adresy URL parametrów mogą również powodować dalsze powielanie ze względu na ich kolejność i sposób, w jaki można je wybierać jeden na drugim, tworząc wiele różnych kombinacji adresów URL, np. Https://www.example.com/brand?colour=red&price=0%20TO%2050&sort_by= Cena £.
  3. Wersje adresów URL do druku mogą również powodować powielanie treści, np. Strony z opcją / print / variant.
  4. Gdy zarówno wersje „www”, jak i „inne niż www” są dostępne i możliwe do indeksowania przez roboty, powoduje to powielanie w całej witrynie . To samo można powiedzieć o wariantach „HTTP” i „HTTPS”.
  5. Treści pobrane i dystrybuowane , w przypadku których wersje Twoich treści są ponownie publikowane w innym miejscu.

Jak rozwiązać problemy z powielaniem

Aby wyeliminować przyczyny powielania treści, oto kilka działań, które możesz podjąć, aby pomóc Google w przekazywaniu sygnałów do kanonicznej wersji strony.

  1. Wykorzystaj przekierowania 301, aby przekierować zduplikowaną stronę na stronę oryginalną lub preferowaną wersję strony.
  2. Użyj atrybutu rel = ”canonical”, aby radzić sobie ze zduplikowaną treścią. To powie wyszukiwarkom, do której wersji treści zastosować wszystkie wskaźniki dotyczące równości i rankingu.
  3. Upewnij się, że wszystkie linki wewnętrzne są spójne , ustawiając preferowaną domenę w Google Search Console i minimalizując nadmierną standardową zawartość.
  4. Wyszukiwarki nie zalecają ograniczania dostępu robotów do powielonych treści, ponieważ nie będą w stanie określić głównej wersji strony bez możliwości zindeksowania ich wszystkich.
Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog