Jak zbudować zwycięską strategię content marketingu w 9 krokach

Jeśli chcesz odnieść sukces w content marketingu, potrzebujesz strategii content marketingowej.

Ponieważ kiedy go masz, będziesz w stanie osiągnąć takie wyniki:

I to:

W tym poście pokażę Ci, jak stworzyć zwycięską strategię content marketingu w oparciu o nasze doświadczenie w Ahrefs.

Ale najpierw…

Czym dokładnie jest strategia marketingu treści?

Strategia marketingu treści to plan konsekwentnego tworzenia wysokiej jakości treści, których celem jest przemiana nieznajomych w klientów.

Większość ludzi uważa, że ​​to musi być coś skomplikowanego, ale to nieprawda.

W rzeczywistości nasza strategia w Ahrefs jest dość prosta. Tworzymy edukacyjne posty na blogach i filmy na YouTube, które uczą ludzi, jak rozwiązywać ich problemy za pomocą naszych narzędzi. Podczas tworzenia treści skupiamy się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby nasze treści pojawiały się przy odpowiednich wyszukiwaniach.

Poniżej wyjaśnię, jak możesz powtórzyć naszą strategię w dziewięciu prostych krokach.

  • Ustawić cel
  • Poznaj swoich odbiorców
  • Wybierz typ zawartości
  • Znajdź to, czego szukają ludzie
  • Ustal priorytety najbardziej obiecujących tematów
  • Utwórz kalendarz zawartości
  • Promuj swoje treści
  • Monitoruj wyniki
  • Odśwież zawartość
  • Wyznaczanie celów może być skomplikowane, ale nie musi. Jeśli znasz pojęcia takie jak cele SMART i OKR, nie krępuj się ich używać.

    Jednak wolimy, aby wszystko było proste.

    Dlatego naszym celem marketingu treści jest po prostu przyciągnięcie ukierunkowanego ruchu z wyszukiwarek, takich jak Google i YouTube.

    Twój cel może być inny i to jest w porządku. Inne typowe cele obejmują:

  • Zdobądź więcej potencjalnych klientów dla swojego zespołu sprzedaży
  • Przyciągaj linki do swojej witryny
  • Buduj świadomość marki
  • Zostań liderem w swojej branży
  • W tym poście założymy, że podobnie jak my chcesz mieć bardziej ukierunkowany ruch.

    Marketing treści nie polega na przyciąganiu kogokolwiek do Twojej witryny. Musisz przyciągnąć ludzi, którzy faktycznie mogą kupić Twój produkt lub usługę.

    Może się to wydawać oczywiste, ale jest to częsty błąd, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z content marketingiem.

    Na przykład, powiedzmy, że prowadzisz firmę zajmującą się produkcją wideo. Czy powinieneś napisać post na blogu o tym, „jak poprawiać kolory w Adobe Premiere Pro?” Prawdopodobnie nie, ponieważ nie tego szukają Twoi klienci. Tego szukają inni edytorzy wideo.

    Jeśli kierujesz reklamy do właścicieli małych firm, którzy szukają pomocy w produkcji wideo, musisz zamiast tego kierować reklamy na tematy, które ich interesują.

    A jedynym sposobem na to jest jasne określenie, do kogo chcesz skierować swój cel.

    Aby to zrobić, możesz rozważyć stworzenie persony kupującego. To „wyimaginowana osoba”, która reprezentuje wspólne cechy Twojego idealnego klienta.

    Oto jak to może wyglądać dla nas:

    Czy to jest coś, co musisz zrobić? Nie całkiem. Na przykład nigdy nie wykonaliśmy tego ćwiczenia w Ahrefs, ponieważ już wiedzieliśmy, do kogo próbujemy namierzyć.

    Jeśli więc już czujesz, że dobrze wiesz, kim są Twoi docelowi klienci, możesz pominąć ten krok. Jeśli jednak jest to coś, o czym nigdy tak naprawdę nie myślałeś, może to być przydatne ćwiczenie, aby zapisać to na papierze. Oto dobry przewodnik wyjaśniający, jak to zrobić.

    Wpisy na blogach, filmy, podcasty, seminaria internetowe – do wyboru jest mnóstwo typów treści.

    Jeśli jednak zaczynasz, nie próbuj biegać, zanim zaczniesz chodzić. Po prostu wybierz jedną.

    W jaki sposób? Należy wziąć pod uwagę dwa aspekty.

    Najpierw zastanów się, jakie treści oglądają Twoi odbiorcy. Dla nas były to posty na blogu, ponieważ większość SEO używa Google do wyszukiwania informacji. Jeśli prowadzisz akademię gotowania i chcesz dzielić się przepisami, lepszym rozwiązaniem mogą być filmy.

    Po drugie, zastanów się, na czym polega twój zestaw umiejętności. Niektórzy ludzie zachowują się naturalnie przed kamerą, podczas gdy inni nie mogą słyszeć własnego głosu. Jeśli jesteś tym drugim, treść pisemna może działać lepiej.

    Jeśli utkniesz, zacznij od blogowania lub marketingu wideo.

    Bez względu na branżę, Twoi odbiorcy prawie na pewno będą szukać informacji w Google i YouTube. Tak więc każdy format będzie dobrym punktem wyjścia.

    Kiedy już zdecydujesz, trzymaj się tego formatu, dopóki nie wymyślisz procesu jego konsekwentnego tworzenia. Dopiero wtedy powinieneś przejść do nowego formatu.

    To właśnie zrobiliśmy. Prawie wszystkie nasze wysiłki były na blogu do 2018 roku, kiedy to zatrudniliśmy Sama do przejęcia naszego kanału na YouTube. Tim, nasz dyrektor ds. Marketingu (CMO), nie skupiał się na innych formatach content marketingu (takich jak kursy i bezpłatne narzędzia), dopóki nie przekazał bloga i YouTube Joshowi i Samowi.

    Krok 4. Znajdź, czego szukają ludzie

    Naszym celem marketingu treści jest przyciągnięcie ukierunkowanego ruchu z wyszukiwarek, takich jak Google i YouTube. Więc oprócz wiedzy o tym, kim są nasi odbiorcy, musimy również wiedzieć, czego szukają. Tylko w ten sposób możemy tworzyć treści, które chcą widzieć, i przyciągać ruch z wyszukiwarek miesiąc po miesiącu.

    W tym celu potrzebujesz narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak Eksplorator słów kluczowych Ahrefs.

    Na początek przeprowadź burzę mózgów nad kilkoma odpowiednimi słowami kluczowymi. Jeśli sprzedajesz kawę online, mogą to być „kawa”, „kawa ziarnista” i „prasa francuska”.

    Wklej te słowa kluczowe w Eksploratorze słów kluczowych i wybierz Google lub YouTube w zależności od typu tworzonej treści.

    Następnie przejdź do raportu „Pytania”. Powinieneś zobaczyć gigantyczną listę słów kluczowych i ich miesięczną liczbę wyszukiwań oraz inne wskaźniki SEO.

    Jeśli nie masz pewności, jakich „wyjściowych” słów kluczowych użyć, spójrz na to, jakie są już Twoje pozycje konkurencji w Google, aby uzyskać kilka pomysłów. W jaki sposób? Wklej adres URL swojego konkurenta do Site Explorera Ahrefs i przejdź do raportu „Najpopularniejsze strony”.

    Ten raport klasyfikuje strony w witrynie według szacunkowej liczby bezpłatnych wyników wyszukiwania. Innymi słowy, masz teraz listę najskuteczniejszych artykułów konkurencji i słów kluczowych, które generują największy ruch.

  • Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych pod kątem SEO (przewodnik dla początkujących)
  • 6 wskazówek dotyczących badania słów kluczowych, aby znaleźć niewykorzystane możliwości
  • Długie słowa kluczowe: „Sekret” uzyskiwania TON ruchu w sieci wyszukiwania
  • Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych w serwisie YouTube w 3 prostych krokach
  • Krok 5. Ustal priorytety najbardziej obiecujących tematów

    Twoim celem jest uzyskanie bardziej ukierunkowanego ruchu, dlatego powinieneś nadać priorytet najważniejszym tematom dla swojej firmy.

    Robimy to, przypisując każdemu tematowi ocenę „wartość biznesowa”.

    Oto skala, której używamy:

  • „3” – nasz produkt jest niezastąpionym rozwiązaniem problemu;
  • „2” – nasz produkt trochę pomaga, ale nie jest niezbędny do rozwiązania problemu;
  • „1” – nasz produkt pomaga marginalnie;
  • „0” – nasz produkt w ogóle nie pomaga rozwiązać problemu ani nie odnosi się do niego.
  • Zaletą tej skali jest to, że można ją zastosować w prawie każdej branży.

    Załóżmy na przykład, że sprzedajesz sprzęt do kawy online. Temat taki jak „jak zrobić latte w domu” będzie prawdopodobnie „3”, ponieważ osoby wyszukujące będą musiały przynajmniej kupić spieniacz do mleka, aby zrobić to prawidłowo.

    Z drugiej strony, tematowi „jak czyścić ekspres do kawy” prawdopodobnie zostanie przypisany „2”. Chociaż możesz sprzedawać specjalistyczne środki czyszczące, większość wyszukujących prawdopodobnie ma już coś, czego mogą użyć do czyszczenia swojej maszyny, na przykład ocet. Więc prawdopodobnie nie kupią dziś niczego w Twoim sklepie.

    Wreszcie, tematy takie jak „jak wyjąć kawę z dywanu” będą miały wartość „0” lub „1”. Chociaż jest to nadal aktualne, ludzie, którzy go szukają, raczej nie będą entuzjastami kawy z zamiłowaniem do drogiego sprzętu do parzenia. Może po prostu rozlali kubek kawy rozpuszczalnej.

    Od Ciebie zależy, jakie tematy będziesz robić, a których nie. Skupiamy się na tematach z punktacją 2–3 i rzadko publikujemy cokolwiek, co daje zero.

    Konsekwentne tworzenie treści polega na znalezieniu równowagi między jakością treści a szybkością produkcji. Twoim celem jest publikowanie tak często, jak to możliwe, bez obniżania standardów jakości. W końcu nie ma sensu publikowanie treści, które nie są czytane, oglądane lub słuchane.

    Niestety nie możemy powiedzieć, jak często działa w Twoim przypadku. To zależy od firmy. Ale możemy Ci powiedzieć, że potrzebujesz kalendarza treści, aby wszystko na bieżąco.

    Kalendarze treści to po prostu harmonogramy pokazujące, co i kiedy planujesz opublikować.

    Na przykład tak wygląda nasz kalendarz treści w Ahrefs:

    Dzięki temu prostemu kalendarzowi możemy łatwo sprawdzić, kto nad czym pracuje, na jakim etapie się znajduje i kiedy treść jest gotowa do publikacji.

    Dzięki temu wszystko jest uporządkowane i konsekwentnie publikujemy.

    Treść nie jest odkrywana samodzielnie. Musisz to zrobić przed ludźmi, aby przeczytali i miejmy nadzieję, udostępnią lub linkują do niego.

    Oto kilka prostych pomysłów na promocję treści, od których możesz zacząć:

    1. Wyślij nową zawartość do subskrybentów poczty e-mail

    Nie bez powodu jest to najstarsza sztuczka w książce: działa.

    Za każdym razem, gdy tworzymy nową treść, wysyłamy dedykowaną wiadomość e-mail do naszych ~ 70 tys. Zaangażowanych subskrybentów.

    2. Zasięg

    W marketingu treści istnieje drugorzędna, „ukryta” grupa odbiorców, do której większość ludzi nie dociera.

    Znani jako „wzmacniacze”, są to dziennikarze i osoby wpływowe, które mogą udostępniać i wzmacniać Twoje treści swoim obserwatorom.

    Jeśli w jakiś sposób uda Ci się sprawić, by te osoby zadbały o Twoje treści, możesz potencjalnie zarobić na udostępnieniach, linkach, ruchu polecającym, a nawet przyszłych możliwościach partnerstwa.

    W marketingu cyfrowym jest to znane jako „zasięg”.

    A kluczem do tego, by robić to dobrze, jest posiadanie nieodpartego powodu, aby się tym przejmować.

    Oto tylko dwa powody, z których możesz skorzystać:

  • Wspomniałeś o nich (lub ich pracy) w swoich treściach. Podczas tworzenia treści prawdopodobnie wspomniałeś o zasobach innych twórców treści. Jest to więc szybki, dodatkowy krok, aby dać im znać, że wspomniałeś o ich pracy.
  • Masz coś przełomowego, o którym influencer nie wiedział, ale jest naprawdę zainteresowany. Na przykład mogłeś przeprowadzić badanie danych, w którym znalazłeś kilka unikalnych odkryć, takich jak nasze własne badanie, w jaki sposób 91% treści nie otrzymuje żadnych ruch wyszukiwania.
  • Ten drugi przy wielu okazjach dobrze nam się sprawdził. W rzeczywistości niedawno stworzyliśmy listę statystyk SEO i skontaktowaliśmy się z ponad 500 blogerami, którzy odsyłali do nieaktualnych statystyk. W efekcie uzyskaliśmy linki z 32 witryn.

    Dowiedz się, jak to zrobiliśmy tutaj:

    3. Płatne reklamy

    Płatne reklamy to prawdopodobnie najszybszy sposób na zaprezentowanie treści nowym potencjalnym klientom. Niezależnie od tego, czy jest to Facebook, Twitter czy Pinterest, inwestując trochę pieniędzy w płatne reklamy, płacisz za możliwe do śledzenia wyniki: od wyświetleń po kliknięcia i konwersje.

    W tej chwili każdy nowy post promujemy za pomocą reklam na Facebooku. Jeśli te reklamy są skuteczne, inwestujemy w nie więcej pieniędzy (zwykle oznacza to niski CPC <0,30 USD).

    Regularnie sponsorujemy również podcasty i wyświetlamy reklamy w YouTube:

    Jeśli tworzysz samouczki YT przedstawiające Twój produkt, rozważ wydatki ???? na reklamy. Nie musi to być dużo. W lipcu wydaliśmy 154,62 SGD (~ 112,75 USD) za 174,8 godziny czasu oglądania (10 488 minut).

    To 0,01 USD / min lub 0,65 USD / godzinę. Wymień tańsze medium dla odpowiednich / skoncentrowanych działań – Sam Oh (@samsgoh) 16 sierpnia 2020 r

  • Jak promować swój blog: 7 podstawowych strategii
  • 13 sprawdzonych taktyk, aby zwiększyć ruch na blogu
  • Lista kontrolna promocji treści dla początkujących
  • Ponieważ rzeczy cały czas się zmieniają, musimy również zadbać o to, aby nasze treści pozostały aktualne na kolejne lata. Dlatego tak ważne jest monitorowanie treści, a można to zrobić na różne sposoby.

    Pierwszą rzeczą, o której myśli większość ludzi, jest Google Analytics. Jest to standard branżowy, jeśli chodzi o sprawdzanie rzeczywistych natężeń ruchu.

    Jeśli tworzysz filmy w YouTube, to oczywiście powinieneś przyjrzeć się YouTube Analytics.

    I wreszcie, ponieważ wysokie miejsce w Google jest dla nas ważne, śledzimy nasze rankingi za pomocą Rank Trackera Ahrefs. Robimy to, śledząc główne docelowe słowo kluczowe dla każdego postu.

    Jeśli ruch i rankingi dla określonej strony spadają przez kilka miesięcy z rzędu, zaczniemy się zastanawiać, dlaczego tak się stało. W większości przypadków często planujemy przepisanie lub aktualizację postu.

    Jak już wspomniałem, powinieneś mieć oko na to, jak dobrze spisuje się twoja treść pisemna w dowolnym momencie.

    Jeśli utrzymuje swoje rankingi w wynikach wyszukiwania, prawdopodobnie nie wymaga aktualizacji.

    Jeśli jednak szybko spada w szeregach i traci widoczność, prawdopodobnie nadszedł czas, aby go zmienić.

    Może to oznaczać po prostu zaktualizowanie części informacji, aby były świeże, lub całkowite przepisanie postu. W Ahrefs zwykle czekamy około sześciu miesięcy, zanim zdecydujemy się na przepisanie posta na blogu, zanim zdecydujemy się go przepisać (format wideo nie ma jednak takiego luksusu).

    Aby uzyskać bardziej kompleksowy przewodnik na temat odświeżania treści, przeczytaj ten post lub obejrzyj wideo:

    Końcowe przemyślenia

    Marketing treści jest jak inwestowanie w fundusze indeksowe. W krótkim okresie zwroty są niewielkie. Jednak w dłuższej perspektywie może generować znaczące zyski, ale tylko wtedy, gdy będziesz się jej trzymać i nadal inwestować.

    To samo dotyczy content marketingu. Rozpoczęcie pracy wymaga wysiłku, a praca wymaga czasu. Ale skup się na tym długoterminowo, a przyniesie to rezultaty.

    Mieć pytania? Pinguj do mnie na Twitterze.

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog