Jak stworzyć zawartość 10x – najlepsze z piątku na tablicy

Czy kiedykolwiek próbowałeś stworzyć zawartość 10x? To nie jest łatwe, prawda? Wiedza, jak i od czego zacząć, często może być największą przeszkodą, z którą się spotkasz. W tym starym odcinku Whiteboard Friday Rand Fishkin opowiada o tym , jak możesz stworzyć własną zawartość 10x, aby wyróżnić swoją markę.

Kliknij powyższy obrazek tablicy, aby otworzyć wersję o wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!

Witajcie, fani Moz, i witajcie w kolejnej edycji Whiteboard Friday. W tym tygodniu rozmawiamy o tym, jak stworzyć zawartość 10x.

Teraz, dla tych z Was, którzy mogą potrzebować odświeżenia lub którzy nie widzieli poprzednich piątków na tablicy, w których rozmawialiśmy o zawartości 10x, jest to pomysł, że ze względu na nasycenie treścią, przeciążenie treścią, pomysł, że jest tak wiele w naszych strumieniach i wyróżnianie się jest tak trudne, że nie możemy po prostu powiedzieć: „Hej, chcę być tak dobry, jak 10 osób zajmujących pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania dla tego konkretnego słowa kluczowego lub wyrażenia”. Musimy powiedzieć: „Jak mogę stworzyć coś 10 razy lepszego niż to, co obecnie robi któryś z tych ludzi?” Tak się wyróżniamy.

Treść 10x to treść, która jest 10 razy lepsza niż najwyższy wynik w rankingu dla danego słowa kluczowego. Oto 119 przykładów treści 10x.

  • Musi mieć świetny interfejs użytkownika i UX na każdym urządzeniu.
  • Treści te są na ogół połączeniem wysokiej jakości, godnych zaufania, przydatnych, interesujących i niezwykłych. Nie musi to być wszystkie, ale ich kombinacja.
  • Musi znacznie różnić się zakresem i szczegółami od innych prac, które służą tym samym intencjom odwiedzającego lub użytkownika.
  • Musi wywołać reakcję emocjonalną. Chcę poczuć podziw. Chcę się zdziwić. Chcę poczuć radość, oczekiwanie lub podziw dla tego fragmentu treści, aby można go było 10 razy rozpatrzyć.
  • Musi rozwiązać problem lub odpowiedzieć na pytanie, dostarczając wyczerpujących, dokładnych i wyjątkowych informacji lub zasobów.
  • Musi dostarczać treści w unikalnym, niezwykłym, zazwyczaj nieoczekiwanie przyjemnym stylu lub na nośniku.
  • Jeśli trafisz na wszystkie te rzeczy, prawdopodobnie masz kawałek zawartości 10x. To jest po prostu bardzo trudne. O tym dzisiaj mówimy. Jaki jest proces, dzięki któremu możemy odznaczyć wszystkie te pola?

    Więc zacznijmy tutaj. Po pierwsze, jeśli masz problem, powiedzmy, że masz fragment treści, o którym wiesz, że chcesz go stworzyć, temat, o którym wiesz, że zamierzasz się nim zająć. Możemy porozmawiać o tym, jak przejść do tego tematu w przyszły piątek na tablicy, a w przeszłości z pewnością mieliśmy do czynienia z badaniem słów kluczowych, wybieraniem tematów i tego typu rzeczy. Ale jeśli znam temat, muszę najpierw uzyskać głęboki wgląd w sedno, dlaczego ludzie są zainteresowani tym tematem.

    Na przykład zróbmy coś prostego, coś, co wszyscy znamy.

    „Zastanawiam się, jakie są najwyżej oceniane nowe filmy”. Zasadniczo chodzi o to, „No dobrze, jak wejdziemy do mózgu tej osoby i spróbujemy odpowiedzieć na sedno jej pytania?” Zasadniczo pytają: „Ok, jak mam się dowiedzieć… pomóż mi zdecydować, co oglądać”.

    To mogłoby mieć kilka punktów widzenia. Może to dotyczyć ocen użytkowników lub nagród. Może chodzi o popularność. Jakie są najpopularniejsze filmy? Mogą to być meta oceny. Może ta osoba chce zobaczyć zbiorczą listę wszystkich dostępnych danych. Mogą to być oceny redakcyjne lub krytyczne. Jest tam kilka kątów.

    Wiemy, że wyjątkowość, bycie wyjątkowym, nie takim samym jak wszyscy, ale różni się od wszystkich innych, jest naprawdę ważne.

    Kiedy więc zastanawiamy się nad różnymi sposobami rozwiązania problemu tego użytkownika, możemy powiedzieć: „W porządku, oceny filmów, czy możemy zrobić podsumowanie?”

    Cóż, to już istnieje w miejscach takich jak Metacritic. W pewnym sensie agregują wszystko, a następnie łączą w całość i mówią nam, co myślą krytycy i publiczność na wielu, wielu różnych stronach internetowych. Więc to już zostało zrobione.

    Nagrody a popularność, znowu, zostało to już zrobione w wielu miejscach, w których porównuje się te, które miały najwięcej kas, z tymi, które zdobyły określone rodzaje nagród. No dobrze, więc to nie jest szczególnie wyjątkowe.

    A co z krytykami i publicznością? Ponownie, odbywa się to zasadniczo na każdej innej stronie internetowej. Wszyscy pokazują mi oceny użytkowników w porównaniu z ocenami krytyków.

    A co z dostępnością? Cóż, w rzeczywistości jest kilka witryn, które robią to teraz, gdzie pokazują, że to jest na Netflix, to jest na Hulu, to jest na Amazon, to możesz obejrzeć na Comcast lub na żądanie, to możesz zobaczyć na YouTube. W porządku, więc to też nie jest wyjątkowe.

    A którym ocenom mogę ufać? Trzymaj się kleszcza. To może jeszcze nie istnieć. To wspaniały, wyjątkowy wgląd w ten problem, ponieważ jednym z wyzwań, jakie mam, kiedy chcę powiedzieć „Co powinienem zdecydować się obejrzeć”, jest to, komu mam zaufać i komu wierzyć. Czy mogę przejść do Fandango, Amazon, Metacritic lub Netflix? Czyje oceny są rzeczywiście godne zaufania?

    Cóż, teraz mamy coś wyjątkowego, a teraz mamy ten podstawowy wgląd, ten wyjątkowy punkt widzenia.

    Krok 3 – Odkryj skuteczne metody udzielania odpowiedzi.

    Teraz chcemy odkryć potężną, trudną do powtórzenia i wysokiej jakości metodę, która da odpowiedź na to pytanie.

    W tym przypadku może to być: „Cóż, wiesz co? Możemy przeprowadzić analizę statystyczną”. Dostajemy wystarczająco duży zestaw próbek, wystarczająco dużo filmów, może 150 filmów z zeszłego roku. Przyglądamy się ocenom, które zapewnia każda usługa i sprawdzamy, czy możemy znaleźć wzorce, wzorce, takie jak: Kto jest wysoki i niski? Czy niektórzy mają inne preferencje dotyczące gatunku? Który z nich jest godny zaufania? Czy ma to związek z nagrodami i krytykami? Które z nich są odstające? W rzeczywistości wszyscy oni próbują odpowiedzieć na pytanie „komu mogę ufać”.

    Myślę, że możemy odpowiedzieć, jeśli zrobimy tę analizę statystyczną. To wrzód na tyłku.

    Musimy przejść do wszystkich tych witryn. Musimy zebrać wszystkie dane. Musimy to umieścić w modelu statystycznym. Następnie musimy uruchomić nasz model. Musimy się upewnić, że mamy wystarczająco duży zestaw próbek. Musimy zobaczyć, jakie są nasze korelacje. Musimy sprawdzić wartości odstające, rozkłady i tego typu rzeczy. Ale kiedy już to zrobimy i raz pokażemy naszą metodologię, teraz wszystko, co musimy zrobić, to …

    Krok 4 – Znajdź wyjątkowy, potężny i wyjątkowy sposób prezentacji tych treści.

    Wzięli tę analizę statystyczną. Przyjrzeli się wszystkim tym różnym stronom, użytkownikom Fandango i IMDB w porównaniu z krytykami, Metacritic, Rotten Tomatoes i wieloma innymi witrynami. Następnie uzyskali ten jeden wykres, który pokazuje zasadniczo średnie oceny w gwiazdkach. Myślę, że było to 146 różnych filmów, co stanowiło zestaw próbek, który według nich był wystarczająco dokładny.

    Teraz stworzyli ten fragment treści 10x i odpowiedzieli na to wyjątkowe podejście do pytania „Której usłudze oceny mogę zaufać?” Odpowiedź brzmi: „Nie ufaj Fandango”. Ale możesz tam zobaczyć więcej. Metacritic jest całkiem niezły. Kilka innych jest przyzwoitych.

    Krok 5 – Spodziewaj się, że zrobisz to od 5 do 10 razy, zanim trafisz.

    Jedynym sposobem, aby stać się w tym dobrym, jedynym sposobem, aby stać się dobrym, jest eksperymentowanie i praktyka. Robisz to w kółko i zaczynasz rozwijać szósty zmysł, jak odkryć ten wyjątkowy element, jak możesz go zaprezentować w wyjątkowy sposób i jak sprawić, by śpiewał w sieci.

    W porządku, wszyscy, czekam na Wasze przemyślenia na temat zawartości 10x. Jeśli masz jakieś przykłady, którymi chciałbyś się z nami podzielić, możesz to zrobić w komentarzach. Nie ma problemu z łączeniem. Po prostu dobrze. Do zobaczenia w przyszłym tygodniu na kolejnej edycji Whiteboard Friday. Dbać.


    Chcesz zbudować własną strategię dotyczącą treści? Nie masz dużo czasu do stracenia? Współpracowaliśmy z HubSpot Academy przy ich bezpłatnym kursie dotyczącym strategii treści – obejrzyj film, aby zbudować solidną podstawę wiedzy i wyposażyć się w przydatne narzędzia, aby rozpocząć!

    Sprawdź bezpłatny kurs strategii treści!

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog