Błędy Google Ads, których należy unikać – najlepsze w piątek na tablicy

Błędy Google Ads, których należy unikać - najlepsze w piątek na tablicy

Wbrew powszechnemu przekonaniu SEO i PPC nie znajdują się na przeciwnych krańcach spektrum. Istnieje wiele sposobów, w jakie te dwie dziedziny wyszukiwania mogą ze sobą współdziałać, przynosząc korzyści, zwłaszcza jeśli chodzi o optymalizację Google Ads. W tym pouczającym piątkowym odcinku Whiteboard z zeszłej wiosny mówca MozCon i prezes Kick Point Dana DiTomaso wyjaśnia, w jaki sposób można wykorzystać moc zarówno SEO, jak i PPC, aby ogólnie poprawić jakość korzystania z Google.

Kliknij powyższy obrazek tablicy, aby otworzyć wersję o wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!

Hej, czytelnicy Moz. Nazywam się Dana DiTomaso i jestem prezesem i partnerem w Kick Point. Jesteśmy agencją marketingu cyfrowego w zamarzniętej dziczy Edmonton w Albercie. Dzisiaj będę mówić z tobą o PPC i wiem, że myślisz: „To jest blog SEO. Co tutaj robisz, mówiąc o PPC?”

Ale jednym z moich postanowień na rok 2019 jest zebranie razem ludzi zajmujących się SEO i PPC, ponieważ SEO może się wiele nauczyć od PPC i tak, PPC, można się też wiele nauczyć od SEO. Wiem, że ludzie PPC mówią: „Po prostu zapłaciliśmy. To takie wspaniałe”. Ale zaufaj mi, obie mogą ze sobą współpracować. W naszej agencji zajmujemy się zarówno SEO, jak i PPC, a także współpracujemy z wieloma firmami, które mają jedną osobę, czasem dwie i robią wszystko.

Jedną z rzeczy, które staramy się robić, jest pomaganie im w prowadzeniu lepszych kampanii reklamowych. Tutaj mam wskazówki na temat rzeczy, które widzimy cały czas, kiedy zaczynamy pracę z nowym kontem Ads, które ostatecznie naprawiamy, i mam nadzieję, że przekażę ci to, abyś mógł to naprawić, zanim będziesz musiał zadzwonić do agencji przyjść i naprawić to za Ciebie. Jedną z rzeczy jest to, że jest to w rzeczywistości znacznie dłuższy kawałek niż to, co mogę przedstawić na tej tablicy. Jest tylko tyle miejsca.

Na naszej stronie internetowej znajduje się post na blogu, który można znaleźć tutaj. Sprawdź to i to będzie zawierało pełne dziewięć wskazówek. Ale dzisiaj podzielę to na kilka.

Po pierwsze, za dużo słów kluczowych. Widzimy to często, gdy ludzie, w Google mówi, upewnij się, że łączą słowa kluczowe, które mają ten sam rodzaj tematu.

Ale twój motyw może być naprawdę konkretny lub może być trochę niejasny. To jest przykład, prawdziwy przykład, który otrzymaliśmy, gdzie przykładami słów kluczowych były wszystkie tematy prawników, a więc „adwokat”, „prawnik karny”, „prawnik dui”, „prawnik zajmujący się sprawami napaści na tle seksualnym”. Technicznie rzecz biorąc, wszystkie mają ten sam motyw „prawnik”, ale jest to zbyt niejasne, aby umieścić je wszystkie w jednej grupie reklam, ponieważ jaki rodzaj reklamy zamierzasz wyświetlać?

„Jesteśmy prawnikami. Zadzwoń do nas”. To nie jest wystarczająco szczegółowe. Weźmy na przykład „prawnik dui”, o którym wiem, że jest naprawdę bardzo konkurencyjną niszą, a następnie możesz zrobić [prawnik dui], [prawnik dui seattle], a następnie „prawnik dui” i + prawnik dui + prawnik + seattle przeliterował trochę inaczej. Porozmawiam o tym za chwilę. Biorąc tę ​​jedną rzecz, a następnie dzieląc ją na znacznie bardziej szczegółową grupę reklam, możesz naprawdę mieć znacznie większą kontrolę.

Jest to spójny motyw we wszystkich wskazówkach, o których mówię, to znacznie większa kontrola nad tym, na co wydajesz pieniądze, na jakie słowa kluczowe je wydajesz, jakie są Twoje reklamy, mając znacznie lepszą stronę docelową do dopasowania reklamy, która jest również bardzo ważne. Po prostu znacznie ułatwia życie reklamom, gdy znajdują się we wszystkich tych grupach reklam. Wiem, że może wydawać się onieśmielający. To coś w rodzaju: „Cóż, mam teraz trzy grupy reklam. Jeśli zastosuję się do twoich wskazówek, będę miał 40”.

Ale jednocześnie o wiele łatwiej jest zarządzać 40 dobrze zorganizowanymi grupami, niż 3 naprawdę źle zorganizowanymi grupami. Miej to w pamięci.

Następną rzeczą jest wybranie odpowiedniego typu dopasowania. Widzicie tutaj, że mam te elementy ze wspornikami i te wyrażenia oraz te znaki plus. Są naprawdę cztery typy meczów.

Jest dopasowanie przybliżone, które jest okropne i nigdy go nie używaj. Dopasowanie przybliżone to po prostu wypisanie słowa kluczowego, a następnie Google wyświetla je tak, jak wydaje się, że jest odpowiednie dla tego konkretnego wyszukiwania. Na przykład widzieliśmy przykłady, w których działa to jak firma kateringowa i mają słowo kluczowe „catering” i są wyświetlane dla wszelkiego rodzaju fraz związanych z kateringiem, w których nie mogą zapewnić kateringu, więc wyszukując miejsce, które zajmuje się wyłącznie cateringiem na miejscu. Albo wydają pieniądze na konferencję cateringową lub po prostu zupełnie nieistotne rzeczy. Nie używaj dopasowania przybliżonego.

Uaktualnienie z tego to tak zwany modyfikator dopasowania przybliżonego lub BMM i właśnie tam pojawiają się te znaki plus. Tak naprawdę są to słowa dui, prawnik i Seattle w dowolnej kolejności, ale wszystkie muszą istnieć i wokół tego mogą istnieć inne rzeczy . Może to być: „Potrzebuję prawnika DUI w Seattle”. „Mieszkam w Seattle. Potrzebuję prawnika DUI”. To również zadziała w przypadku tego konkretnego słowa kluczowego.

Następny typ to fraza i to jest w cudzysłowie. Ten „prawnik dui” jest tutaj przykładem, a wtedy możesz mieć wszystko przed lub po tym, ale nie możesz mieć czegoś pomiędzy. Nie może to być na przykład „dui, który jest naprawdę świetny w byciu prawnikiem”. Słaby przykład, ale masz pomysł. Nie możesz po prostu wciskać rzeczy w środku dopasowania do wyrażenia.

W takim razie dokładne dopasowanie znajduje się w nawiasach, a to tylko te słowa i nic więcej. Jeśli mam [dui lawyer], to słowo kluczowe, gdybym nie miał [dui lawyer seattle], to słowo kluczowe nie uruchomiłoby się, gdyby ktoś wyszukał [dui lawyer seattle]. To jest tak szczegółowe, jak to tylko możliwe. Naprawdę chcesz spróbować w przypadku najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych.

To naprawdę kosztowna rzecz, ponieważ nie chcesz marnować ani grosza na nic, co nie ma związku z tym konkretnym wyszukiwaniem. To Twoja głowa, każde kliknięcie jest naprawdę drogie. Muszę się upewnić, że za te kliknięcia uzyskam jak najwięcej pieniędzy. Tam naprawdę chcesz użyć dopasowania ścisłego.

Następnie wskazówki. Następną rzeczą jest to, że widzimy wiele osób, które mają tylko jedną reklamę na grupę.

To nie jest wskazówka. To jest krytyka tutaj. Chodzi o to, że być może myślisz, że jest to łatwe do zarządzania, ale naprawdę trudno jest zobaczyć, co zadziała, ponieważ jeśli nie zawsze testujesz, skąd masz wiedzieć, czy możesz zrobić lepiej? Upewnij się, że masz co najmniej trzy reklamy na grupę.

Następnie spójrz na swój tekst reklamy. Widzimy wiele zwykłych, ogólnych, takich jak: „Jesteśmy najlepszymi prawnikami. Zadzwoń do nas”. Nic tam nie mówi, że muszę dzwonić do tych ludzi. Naprawdę zastanów się, jak możesz dodać te emocjonalne wyzwalacze do swojej kopii. Porozmawiaj ze swoim klientem lub zespołem, jeśli pracujesz w firmie, i dowiedz się, jakie rzeczy mówią ludzie, gdy dzwonią. Jakie są rzeczy, w których mówią: „Wow, naprawdę pomogłeś mi w tym” lub „Czułem się tak, a potem przyszedłeś i poczułem się o wiele lepiej”.

To może naprawdę urozmaicić Twoje reklamy. Nie chcemy, aby to było zbyt wyszukane, ale z pewnością chcemy stworzyć coś, co pomoże Ci się wyróżnić. Naprawdę dodaj te emocjonalne wyzwalacze do tekstu reklamy.

Następną rzeczą jest upewnienie się, że masz wezwanie do działania, które wydaje się proste, ponieważ uważasz, że jest to reklama. Jeśli go klikniesz, to wezwanie do działania. Ale czasami ludzie w Internecie niekoniecznie myślą. Chcesz tylko powiedzieć: „Wiesz co? Po prostu zadzwoń do mnie lub wyślij e-mail albo jesteśmy otwarci 24 godziny”.

Po prostu sprecyzuj, czego oczekujesz od osoby, gdy spojrzy na reklamę. Po prostu im to przeliteruj. Wiem, że to wydaje się głupie. Po prostu im powiedz. Po prostu powiedz im, czego od nich oczekujesz. To wszystko, co musisz zrobić.

Następnie upewnij się, że dodałeś wszystkie rozszerzenia. W Google Ads, jeśli nie jesteś zbyt zaznajomiony z platformą, istnieje sekcja o nazwie Rozszerzenia. Są to sytuacje, gdy adres pojawia się pod reklamą, masz te małe linki, które się pojawiają, lub na przykład ktoś mówi, że jesteśmy otwarci 24 godziny. Istnieje wiele różnych rozszerzeń, z których możesz korzystać. Po prostu umieść wszystkie rozszerzenia, które możesz dla każdej ze swoich grup.

Wtedy nie wszystkie wyzwalają wszystkie w tym samym czasie, ale przynajmniej tam są i możliwe, że mogą się uruchomić. Jeśli tak, oznacza to, że Twoja reklama jest bardziej atrakcyjna w porównaniu z konkurencją, co jest naprawdę świetne na urządzeniach mobilnych, ponieważ zajmują dużo miejsca w górnej części wyszukiwania mobilnego. Chcesz zepchnąć konkurencję tak daleko, jak to tylko możliwe, aby ograniczyć wyszukiwanie, aby posiadać jak najwięcej tej nieruchomości. Widzę jednak, że ludzie źle radzą sobie z rozszerzeniami, to ustawienie rozszerzeń, powiedzmy na poziomie kampanii, a następnie masz różne grupy reklam, które obejmują różne tematy.

Wracając do tego przykładu, z różnymi typami prawników, powiedzmy, że masz rozszerzenie, które mówi konkretnie o prawie pod wpływem alkoholu, ale potem uruchomiło się, powiedzmy, prawo dotyczące napaści seksualnych. Nie chcesz, żeby tak się stało. Upewnij się, że masz naprawdę precyzyjną kontrolę nad różnymi rozszerzeniami, aby wyświetlać odpowiednie rozszerzenie z odpowiednim typem słowa kluczowego i odpowiednim typem reklamy. Inną rzeczą, którą często widzimy, jest sytuacja, w której użytkownicy mają rozszerzenia lokalizacji i pokazują wszystkie rozszerzenia lokalizacji, w których nie powinni wyświetlać wszystkich rozszerzeń lokalizacji.

Masz grupę reklam dla, powiedzmy, Seattle i mówi o tym nowym rozwoju domu, który masz, a ponieważ właśnie załadowałeś wszystkie rozszerzenia lokalizacji, nagle wyświetlasz rozszerzenia dla czegoś, powiedzmy w San Francisco. To tylko dlatego, że nie przefiltrowałeś poprawnie. Naprawdę dokładnie sprawdź, czy masz prawidłowo skonfigurowany filtr dla rozszerzeń lokalizacji i czy wyświetlasz odpowiednie rozszerzenie lokalizacji dla właściwej reklamy.

Wiem, że Google mówi: „Wybierzemy lokalizacje najbliżej klienta”. Ale nie wiesz, gdzie ta osoba właśnie tam szuka. Mogą być w tym momencie w San Francisco i szukać nowych domów w Seattle, ponieważ być może myślą o przeprowadzce z San Francisco do Seattle. Nie chcesz, żeby widzieli rzeczy, które tam są. Chcesz, żeby zobaczyli rzeczy, które są w miejscu, w którym zamierzają być. Naprawdę upewnij się, że to kontrolujesz.

Wreszcie, oddziel wyświetlanie i wyszukiwanie.

Domyślnie Google tak pomocnie mówi: „Po prostu będziemy wyświetlać Twoje reklamy wszędzie. Jest super. To jest to, czego wszyscy oczekujemy”. Nie rób tego. To właśnie sprawia, że ​​Google zarabia. Nie zarabia pieniędzy. Powodem jest to, że sieć reklamowa, czyli miejsce, w którym przechodzisz do witryny internetowej, a następnie widzisz reklamę, oraz sieć wyszukiwania, kiedy wpisujesz treść i widzisz reklamę, to dwie zupełnie różne bestie.

Unikaj wyświetlania reklam tekstowych w sieci reklamowej, aby mieć większą kontrolę nad kampanią

To naprawdę inny rodzaj doświadczenia. Szczerze mówiąc, jeśli weźmiesz kampanie w sieci wyszukiwania, które są reklamami tekstowymi, a teraz wyświetlasz je w witrynach internetowych, wyświetlasz nudną reklamę tekstową w witrynie, która ma już około 50 migoczących rzeczy, i kliknij tutaj. Prawdopodobnie nas nie widzą i może mają zainstalowany program blokujący reklamy. Ale jeśli tak, z pewnością Twoja reklama tekstowa, która jest nudna i nie jest przeznaczona dla tego medium, nie będzie się wyróżniać.

Naprawdę marnujesz pieniądze, ponieważ skończysz z mniejszą trafnością, mniejszą liczbą kliknięć, a wtedy Google uzna, że ​​Twoja grupa jest zła. Wtedy zapłacisz więcej, ponieważ Google uważa, że ​​Twoja grupa jest zła. Naprawdę daje Ci dodatkową kontrolę, mówiąc: „To jest kampania w sieci wyszukiwania. Tylko w sieci wyszukiwania. To jest kampania w sieci reklamowej. Tylko w sieci reklamowej”. Trzymaj je całkowicie oddzielnie. Dzięki temu masz dużą kontrolę nad reklamami w wyszukiwarce przeznaczonymi dla wyszukiwania, a reklamami graficznymi wyświetlanymi.

Nie mieszaj tych dwóch. Pamiętaj, aby domyślnie odznaczyć tę opcję. Zdecydowanie więcej wskazówek na naszym blogu znajdziesz tutaj. Ale mam nadzieję, że to pomoże Ci zacząć. SEO, jeśli nigdy w życiu nie prowadziliście kampanii PPC, radzę po prostu ją założyć. Połóż 50 dolców za tą rzeczą. Po prostu wypróbuj, ponieważ myślę, że naprawdę pomoże ci lepiej zrozumieć, jak ludzie wyszukują, ponieważ otrzymujemy coraz mniej danych o słowach kluczowych z różnych narzędzi, których używamy, aby dowiedzieć się, co do cholery szukają ludzie, gdy próbują szukaj naszej firmy, reklamy zwracają część tych danych.

To właśnie tam reklamy mogą być naprawdę świetnym sprzymierzeńcem w próbach uzyskania lepszych wyników SEO. Mam nadzieję, że podobało ci się to. Dzięki wielkie.

Jeszcze więcej zalet SEO odkryjesz w pakiecie wideo MozCon 2020. Przy tegorocznej specjalnej niskiej cenie 129 USD, jest to bezcenna zawartość, do której możesz uzyskać dostęp wielokrotnie przez cały rok, aby zainspirować i rozpalić swoją strategię SEO:

  • 21 pełnometrażowych filmów wideo autorstwa najwybitniejszych umysłów marketingu cyfrowego
  • Natychmiastowe pobieranie i przesyłanie strumieniowe do komputera, tabletu lub urządzenia mobilnego
  • Pokłady slajdów do pobrania do prezentacji

Pobierz mój pakiet wideo MozCon 2020

Dana jest partnerem w Kick Point, gdzie stosuje marketing w strategiach rozwoju biznesów klientów, w szczególności w celu zapewnienia, że ​​cyfrowe i tradycyjne współgrają ze sobą. Dzięki swojemu dużemu doświadczeniu w dziedzinie technologii cyfrowych Dana może oddzielić rzeczywiste rozwiązania od marnowania czasu (i budżetu).

Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog