9 wskazówek, jak zintegrować bezpłatne, płatne i treści

Wyszukiwarka nie może mieszkać w silosie. Jeśli chcesz odnieść sukces, współpraca między zespołami organicznymi, zajmującymi się treściami i płatnymi jest absolutnie kluczowa. Ale to wymaga ogromnego wysiłku, od rozplątywania komunikacji, przez trening krzyżowy, po uzyskanie poparcia od wszystkich zaangażowanych. Co ma zrobić marketer w sieci wyszukiwania?

Jeśli przegapiłeś jej wystąpienie w tym roku na MozCon 2019, oto Twoja szansa, aby to nadrobić! W dzisiejszym wydaniu Whiteboard Friday Heather Physioc przedstawia ramy skutecznego zintegrowania bezpłatnych, płatnych i związanych z treścią praktyk w celu zapewnienia płynniejszego wyszukiwania.

Kliknij powyższy obrazek tablicy, aby otworzyć wersję w wysokiej rozdzielczości w nowej karcie!

Cześć wszystkim, witajcie ponownie w piątek na tablicy. Nazywam się Heather Physioc i jestem dyrektorem grupy ds. Wykrywalności w VMLY & R. Dzisiaj omówimy dziewięć wskazówek, które pomogą zintegrować bezpłatne wyniki wyszukiwania, płatne wyniki wyszukiwania i praktyki dotyczące treści.

1. Ogłoś wszystkie zmiany naraz, ale wprowadzaj zmiany pojedynczo

Więc pierwszą wskazówką jest to, że chcesz ogłosić zmianę od razu, ale potem chcesz wprowadzać zmiany pojedynczo.

Integracja praktyk i zmiana procesów może być przytłaczająca. Więc nie chcesz robić wszystkiego w tym samym czasie. To tak, jakby próbować zagotować ocean, a jest za dużo, aby go trzymać. Więc chociaż chcesz, aby wszyscy byli zaangażowani i dostosowani do korzyści i wyzwań, przed którymi staną podczas integracji, po prostu stopniowo wdrażasz zmiany w sposób iteracyjny w czasie.

Następnie, w miarę wspólnego opracowywania nowych możliwości i procesów oraz ofert, udokumentujesz te procesy na współdzielonej, żywej wiki, ponieważ te procesy będą się nadal zmieniać.

Tak więc mój zespół korzysta z Confluence, gdzie dokumentujemy nasze wspólne przepływy pracy, ale wszyscy w zespole mają dostęp i pełne zaufanie do dalszego udoskonalania ich w sposób, który według nich jest najlepszy dla zespołu.

3. Przedstawiać zalecenia i składać wspólne raporty

Twój następny krok powinien być oczywisty, ale wiele osób tego nie robi. Powinniście wspólnie formułować zalecenia i raportować. Dlatego często zbieramy wszystkie nasze dane do raportowania ze wszystkich naszych różnych kanałów.

W ostatniej chwili rozwalimy razem kilka slajdów, zanim przerzucimy je przez płot do klienta. Kończy się dość płytkim, prawie bezsensownym zestawem danych, które nie opowiadają historii. Dlatego powinniśmy zebrać się razem, podzielić się naszymi spostrzeżeniami, obserwacjami i ustaleniami w sali, aby znaleźć historię, która jest najbardziej znacząca i pomóc naszym klientom nadać priorytet najlepszym decyzjom marketingowym, jakie mogą podjąć na podstawie tych danych.

4. Trenuj krzyżowo, aby budować poparcie między zespołami

Następną wskazówką jest więc trenowanie krzyżowe, aby móc budować poparcie w zespołach. Prowadzimy wiele warsztatów i praktycznych szkoleń. Dokonaliśmy nawet zamiany pracy, w ramach której SEO pisali treści dotyczące wydajności na stronach ze szczegółami produktów. Stwarza to wspaniałe poczucie empatii i zrozumienia dla tego, czego potrzebują inni, aby dobrze wykonywać swoją pracę.

Ale tworzy również te wielkie mentalne kontrole, w których zadajesz sobie pytanie: „Czy włączam odpowiednich ludzi we właściwych momentach? Czy jest ktoś, kto mógłby dodać tutaj wartość? Czy moja praca może mieć wpływ na kogoś innego?” Dlatego celem tutaj niekoniecznie jest wiedzieć, jak wykonywać swoje zadania, ale raczej dać ludziom możliwość popierania innych zespołów, mówienia o nich i sprzedawania ich.

Następnie, kiedy już dokonasz integracji procesów i ludzi, wszyscy inni w organizacji niekoniecznie będą wiedzieć, co to dla nich oznacza. Dlatego zechcesz ponownie przedstawić swój zespół lub nowe zdolności reszcie organizacji. Umieść twarze z imionami.

Porozmawiaj o tym, czym jest i czym jest nowa zdolność oraz o wartości, jaką wnosi do organizacji. Powiedz ludziom, jak zaangażować się w nową ofertę i co to oznacza dla ich projektu, inicjatywy lub klienta.

W następnej kolejności będziemy promować wspólne wygrane. Ponieważ stale się integrujesz, zawsze powinieneś szukać wygranych lub ostrzeżeń, którymi możesz podzielić się z innymi, aby mogli dowiedzieć się, jak lepiej angażować się w Twoje oferty.

Jeśli więc masz świetne studium przypadku, w którym zintegrowałeś płatne i organiczne lub organiczne treści i treści, upewnij się, że sprzedajesz te historie swoim współpracownikom, klientom, szefom i oczywiście zespołowi.

7. Organizuj spotkania przy okrągłym stole, aby zagłębić się w możliwości wyszukiwania

W następnej kolejności będziemy robić spotkania przy okrągłym stole, abyśmy mogli zgłębić możliwości wyszukiwania z innymi działami. Dlatego oczywiście rozsądne jest prowadzenie rozmów przy okrągłym stole między wyszukiwaniem organicznym a wyszukiwaniem płatnym lub wyszukiwaniem organicznym i treściami związanymi z wydajnością, ale także wychodzenie poza bezpośredni zespół.

Pomyśl o innych zespołach marketingowych, takich jak media społecznościowe i łączenie informacji o zachowaniach w wyszukiwarkach z danymi nasłuchiwania społecznościowego. Albo pomyśl o zespołach geograficznych. A co by było, gdybyś połączył swój zespół zajmujący się wyszukiwaniem organicznym z grupą europejską, aby dowiedzieć się, jakie możliwości są najbardziej sensowne w tym regionie? Lub nawet sprzedaż i IT oraz znajdowanie tych obszarów przecięcia, w których możesz wykonać świetną pracę wyszukiwania, która obsługuje więcej części organizacji.

8. Zorganizuj wspólny lunch i uczy się zapylania krzyżowego

Następnie pomyśl o zorganizowaniu wspólnego lunchu i nauce, abyś mógł zacząć krzyżować różne zestawy umiejętności. Podobnie jak w przypadku okrągłych stołów, tutaj zgromadzisz różne grupy, aby porozmawiać o możliwościach. Ale pomyśl o czymś więcej niż tylko o przedstawianiu swoich możliwości innym ludziom. Zaproś ich również do zaprezentowania swojej grupie swoich możliwości. Na przykład zaprosiliśmy zespół zarządzający projektem lub zespół ds. Zaangażowania klientów, aby wzmocnili nas w naszych poszukiwaniach dzięki wartości, jaką niosą.

I wreszcie, kiedy wprowadzasz wszystkie te zmiany, nie mogą one po prostu nadejść z góry, jedna osoba po prostu przekazuje zmiany wszystkim innym do wdrożenia. Musi być organiczny, przepraszam za kalambur i każdy powinien mieć prawo własności do kierunku, w którym razem podążamy. Kiedy więc wprowadzamy zmiany w produktach lub procesach lub zaczynamy integrować różne grupy lub tworzyć małe zespoły do ​​pracy nad określonymi celami, upewniamy się, że te osoby z każdej strony mają prawo własności do wspólnego podejmowania tych decyzji i przekazywania ich pozostałym. z grupy.

Pomaga to upewnić się, że wzięliśmy pod uwagę wszystkie aspekty i znacząco wpływa na naszą zdolność do uzyskania poparcia dla całego zespołu. Oto dziewięć szybkich wskazówek dotyczących integracji bezpłatnych wyników wyszukiwania, płatnego wyszukiwania i praktyk dotyczących treści. Daj nam znać, co myślisz w komentarzach poniżej. Chcę również usłyszeć Twoje wskazówki i do zobaczenia następnym razem w piątek na tablicy.

Heather Physioc jest dyrektorem grupy Discoverability, która kieruje praktykami Organic Search and Performance Content w VML, globalnej agencji z siedzibą w Kansas City. Jest absolwentką School of Journalism na University of Missouri w Kolumbii i posiada tytuł Executive MBA Uniwersytetu Rockhurst. Uwielbia podróże, psy i pączki.

Marek Dąbrowski
Marek Dąbrowski
Specjalista ds. promocji
- SEO Blog