3 proste sposoby budowania linków za pomocą obrazów

Mówi się, że obraz jest wart tysiąca słów, ale jeśli chodzi o budowanie linków, obraz może być dosłownie wart tysiąca linków.

Na przykład weź ten prosty komiks z xkcd:

Według Site Explorer Ahrefs, zawiera linki z ponad 7000 odsyłających domen:

Chociaż odtworzenie tego niekontrolowanego poziomu sukcesu może być trudne, istnieją proste sposoby na budowanie linków za pomocą obrazów. W dzisiejszym przewodniku omówimy trzy najskuteczniejsze taktyki.

Ale najpierw omówmy kilka podstaw.

  • Dlaczego obrazy przyciągają linki?
  • Jakie obrazy przyciągają linki?
  • Jak budować linki za pomocą obrazów
  • Obrazy można osadzać. A kiedy ludzie osadzają je w swoich treściach, zwykle odsyłają do źródła.

    Na przykład, oto komiks dotyczący siły hasła osadzony w poście na Wired.co.uk:

    Pod obrazem autor przypisuje twórcy odnośnik do źródła obrazu.

    Pobieranie linków z obrazów to proces strategiczny. Nie możesz po prostu zrobić zdjęcia swojemu kotu i oczekiwać, że zaczną napływać linki. Potrzebujesz obrazów, które ludzie będą chcieli osadzić.

    Oto kilka typowych typów obrazów, które zazwyczaj przyciągają linki:

  • Infografiki
  • Wykresy
  • Zdjęcia
  • Mapy
  • Zdjęcia produktów
  • Infografiki

    Ludzie kochają infografiki z różnych powodów. To prawdopodobnie wyjaśnia, dlaczego „budowanie linków do infografik” istnieje od ponad dekady. I chociaż są nieco mniej popularne niż kiedyś, głównie dlatego, że ludzie przesadzili z nimi kilka lat temu, ciekawe i dobrze zaprojektowane mogą nadal przyciągać wiele linków zwrotnych.

    Spójrz tylko na ten z Wine Folly:

    Według Site Explorer Ahrefs, zawiera linki ze 153 unikalnych stron internetowych (domen odsyłających).

    Wykresy

    Spójrz na ten wykres:

    Według Google pojawił się na 150 stronach.

    Prawdopodobnie jest to jeden z powodów, dla których post, z którego pochodzi, jest naszym najbardziej powiązanym postem:

    Zdjęcia

    Nie, to zdjęcie twojego lunchu na Instagramie nie będzie zbawcą budowania linków, którego szukasz. Ale jeśli zrobisz zdjęcia rzeczy, których szukają ludzie, mogą przyciągać linki jak szalone.

    Na przykład ten bank ponad 100 zdjęć przyrody z Unsplash ma 349 domen odsyłających:

    Mapy

    Spójrz na tę mapę:

    Strona, na której się znajduje, zawiera linki zwrotne z 278 domen odsyłających, w tym BBC, Lonely Planet, Vice, Gizmodo i innych.

    Zdjęcia produktów

    Jeśli robisz zdjęcia popularnych produktów do swojego sklepu internetowego, możesz postawić dolara, że ​​ludzie będą ich używać bez pozwolenia.

    Na przykład FireBox zrobił własne zdjęcia produktu dla sprzedawanego przez siebie zestawu do warzenia piwa:

    Jednak nie są jedynymi witrynami, które sprzedają ten produkt, a inni najwyraźniej wykorzystali ich zdjęcia bez pozwolenia:

    Przejdźmy do szczegółów i zacznijmy budować linki.

  • Roszczenie o linki z niewłaściwych informacji
  • Odbierz linki przed nieautoryzowanym użyciem
  • Użyj formuły ZAUFANIE
  • 1. Roszczenie o linki z niewłaściwych informacji

    Jeśli utworzyłeś już niektóre z typów obrazów wymienionych powyżej, być może ludzie już je osadzili.

    Na przykład, oto osadzony obraz rozkładu długości słów kluczowych w innej witrynie:

    Jeśli spojrzysz poniżej obrazu, przypisali nam link. Jednak ten link wskazuje na sam plik obrazu, a nie na wpis, z którego pochodzi. To nie jest idealne rozwiązanie, ponieważ linki do obrazów są ślepą uliczką dla PageRank i prawdopodobnie nie pomagają naszej stronie w rankingu w Google.

    Oto, jak znaleźć i zgłosić prawidłowe przypisanie do tego typu linków do obrazów:

    a) Znajdź niewłaściwe atrybucje

    Wklej swoją witrynę do Site Explorer Ahrefs, przejdź do raportu Backlinks , a następnie wyszukaj .png lub .jpg w adresach URL linków zwrotnych:

    Następnie przefiltruj raport, aby wyświetlić tylko linki „dofollow” z unikalnych domen.

    Widać, że w przypadku bloga Ahrefs 497 witryn internetowych prowadzi bezpośrednio do plików graficznych.

    Teraz wystarczy tylko przejrzeć raport i odnotować w arkuszu kalkulacyjnym linki, które chcemy zgłosić.

    Po prostu sprawdź kod źródłowy strony przed skontaktowaniem się, ponieważ zawsze istnieje szansa, że ​​prowadzą do rzeczywistej strony, z której pochodzi obraz. Nie będziesz chciał się kontaktować w tej sprawie.

    b) Skontaktuj się i poproś o właściwe przypisanie

    Znajdź adres e-mail osoby skojarzonej z każdą witryną, a następnie wyślij szybką wiadomość e-mail z prośbą o zmianę łącza w następujący sposób:

    Hej John,

    Właśnie zauważyłem, że umieściłeś jeden z naszych wykresów w swoim poście na temat [temat].

    Czy jest szansa, że ​​zamiast samego pliku obrazu mógłbyś zamieścić link do posta, z którego pochodzi?

    Pozdrawiam,
    Josh

    To takie proste. Najtrudniejsze jest znalezienie odpowiednich danych kontaktowych, ale ten film może to przyspieszyć:

    c) Zautomatyzuj wszystko

    Jeśli odniesiesz sukces z tą techniką, warto też mieć na uwadze przyszłe niewłaściwe atrybucje.

    Aby to zrobić, skonfiguruj nowy alert linku zwrotnego w Ahrefs Alerts, a następnie użyj następujących ustawień:

    Domena lub adres URL: https://twojawitryna.com/wp-content/uploads/
    Tryb: Prefiks
    Wynik: Nowe linki zwrotne

    Pamiętaj, że zadziała to tylko wtedy, gdy Twoja witryna działa na WordPress. Jeśli używasz innego CMS, musisz dowiedzieć się, gdzie są przesyłane Twoje obrazy, a następnie użyć tego jako adresu URL. Lub, jeśli korzystasz z CDN, musisz monitorować tę domenę.

    Zakładając, że wszystko jest skonfigurowane poprawnie, będziesz teraz otrzymywać powiadomienia e-mail za każdym razem, gdy ktoś przekieruje bezpośrednio do obrazu w Twojej witrynie.

    Następnie możesz przeszukać linki i jeśli chcesz je odebrać, wyślij im e-mail.

    2. Roszczenie o linki przed nieautoryzowanym użyciem

    Większość osób korzystających z Twoich zdjęć przyzna Ci łącze, ale nie wszyscy.

    Na przykład, oto nasze zdjęcie na czyjejś stronie, ale zgodnie z kodem źródłowym w ogóle nie ma do nas linku:

    Oto jak znaleźć i odebrać linki przed nieautoryzowanym użyciem:

    a) Znajdź obrazy użyte bez pozwolenia

    Najprostszym sposobem na to jest skorzystanie z wyszukiwania wstecznego grafiki Google. Po prostu prześlij obraz lub wklej adres URL, a Google odrzuci strony, na których ich zdaniem obraz jest używany.

    Następnie wystarczy przejrzeć wyniki, aby upewnić się:

  • Twój obraz faktycznie znajduje się na stronie
  • Nie przyznają ci linku
  • Chcesz link z tej witryny
  • Jeśli wszystkie powyższe odpowiedzi są prawdziwe, zanotuj stronę w arkuszu kalkulacyjnym.

    b) Skontaktuj się i poproś o przypisanie

    Znajdź właściwy adres e-mail i skontaktuj się z prostym e-mailem, takim jak:

    Hej John,

    Właśnie zauważyłem, że umieściłeś jeden z naszych wykresów w swoim poście na temat [temat]

    Czy jest szansa, że ​​mógłbyś dodać link do źródła?

    Pozdrawiam,
    Josh

    c) Zautomatyzuj wykrywanie nieautoryzowanego wykorzystania obrazu

    Korzystanie z Google do wyszukiwania odwróconych obrazów jest całkowicie bezpłatne, ale jest czasochłonne, jeśli masz wiele obrazów do sprawdzenia. Ponadto musisz powtarzać ten proces co kilka miesięcy, jeśli chcesz mieć kontrolę nad nieautoryzowanym użyciem obrazu.

    Rozwiązaniem tego problemu jest użycie płatnego narzędzia, takiego jak Image Raider.

    Za miesięczną opłatą to narzędzie monitoruje sieć pod kątem osadzania do 10 000 obrazów. Po prostu zarejestruj się, utwórz listę, a następnie dodaj obrazy, które chcesz monitorować.

    Możesz łatwo dodać wszystkie obrazy ze swojej witryny do Image Raider w kilka sekund. Po prostu zindeksuj swoją witrynę za pomocą Audytu witryny Ahrefs, przejdź do raportu Obrazy , kliknij zindeksowane obrazy, wyeksportuj zasoby obrazów i wklej listę adresów URL obrazów do Image Raider:

    Jednak, chociaż z pozoru wydaje się to dobrym pomysłem, jest mało prawdopodobne, że będziesz chciał monitorować wszystkie te obrazy. Prawdopodobnie lepszym pomysłem jest przejrzenie najpopularniejszych stron i skopiowanie adresów URL obrazów, które chcesz monitorować, do Image Raider:

    Tak czy inaczej, Image Raider będzie monitorować nowe wystąpienia twoich obrazów na autopilocie. Wystarczy, że zalogujesz się raz w miesiącu i przyjrzysz się nowym „naruszeniom”. Możesz to zrobić, filtrując raport według „Daty znalezienia wyniku”.

    Po prostu wiedz, że to, co Image Raider nazywa naruszeniami, może w rzeczywistości nie być naruszeniami. Dzieje się tak, ponieważ narzędzie nie sprawdza, czy strony zawierają linki do Ciebie. Możesz rozwiązać ten problem, eksportując listę adresów URL z Image Raider i uruchamiając niestandardowe wyszukiwanie w Screaming Frog, aby zbiorczo sprawdzić linki na stronach.

    Po prostu przejdź do Konfiguracja> Niestandardowe> Wyszukaj, wybierz opcję „Nie zawiera” i wklej w tym wyrażeniu regularnym:

    ] * bhrefs * = s * ”([^”] * ahrefs.com [^ ”] *)

    Pamiętaj, że musisz zamienić ahrefs.com na twojawitryna.com.

    Następnie przejdź do karty „Niestandardowe” i wybierz z menu filtr „Nie zawiera”. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich stron bez linków do Twojej strony.

    Następnie możesz wkleić te adresy URL z powrotem do Screaming Frog i użyć połączenia Ahrefs API, aby pobrać dane, takie jak Domain Rating, URL Rating itp.

    W takim przypadku wystarczy przejrzeć eksport i wybrać, z którymi witrynami chcesz się skontaktować.

    To wszystko może wydawać się pracochłonne, ale kiedy już się nad tym zastanowisz, powinno to zająć tylko 15–20 minut miesięcznie. Nawet jeśli masz z tego tylko jeden lub dwa linki, nie jest źle.

    3. Użyj formuły ZAUFANIE

    Możesz zgłosić tylko tyle linków zwrotnych z istniejących obrazów. Następnie musisz utworzyć więcej obrazów, aby przyciągać linki zwrotne. Można to zrobić na kilka sposobów, ale jedną ze sprawdzonych formuł jest formuła ZAUFANIE.

    Oto w skrócie proces:

  • Tr kończący temat
  • R ADANIA NAUKOWE i analiza
  • U nique (nietypowe lub nieoczekiwane) na wynos
  • S wyko wizualny
  • T actical promocja
  • David McSweeney wyjaśnia tutaj dokładnie, jak zastosować tę taktykę, a także jak udało mu się uzyskać linki zwrotne z witryn o wysokim autorytecie, takich jak Yahoo Sports i FHM. Ale na razie przejdźmy do podstaw.

    a) Znajdź popularny temat

    Jeśli dziennikarze i blogerzy już piszą na jakiś temat, łatwiej będzie im zaproponować nowe treści na podobny temat.

    Google News to jeden z najlepszych sposobów znajdowania popularnych tematów. Po prostu wyszukaj to, o czym jest Twoja witryna, a następnie przejrzyj wyniki pod kątem popularnych tematów.

    W przypadku Davida odkrył, że wiele stron pisze o Tiger Woods, więc wybrał to jako swój temat.

    b) Znajdź interesujące dane na swój temat

    Znajduj dane, analizuj je i uzyskuj unikalne spostrzeżenia. (Oto kilka źródeł, od których możesz zacząć). W przypadku Davida wykorzystał dane z Wikipedii, aby dowiedzieć się, ile Tiger Woods zarobił w każdym stanie podczas swojej kariery.

    Jego pomysłem było stworzenie mapy z tymi danymi.

    c) Napisz nagłówek

    Następnie potrzebujesz prostego jednego lub dwóch wierszy na wynos lub nagłówka na swoją prezentację. Jeśli masz problemy, możesz użyć tego formatu:

    Opracowaliśmy {X}.
    Czy wiesz, że {Y}?

    Oto, do czego dążył David:

    Obliczyliśmy, ile Tiger Woods zarobił w każdym stanie USA.
    Czy wiesz, że zarobił dokładnie w połowie z nich?

    d) Stwórz swój wizerunek

    Masz dwie główne opcje: utwórz prosty obraz za pomocą narzędzia takiego jak Visme lub Easel.ly lub utwórz coś niestandardowego.

    David wybrał drugą opcję i wymyślił to:

    Następnie uruchomił go na swojej stronie, dodając krótki opis:

    e) Promuj utwór

    Istotą tego procesu jest kontakt e-mailowy z dziennikarzami i blogerami, którzy już rozmawiają na Twój temat. Możesz je znaleźć w Google News lub w Content Explorer Ahrefs.

    W narzędziu Content Explorer wyszukaj temat, a następnie przefiltruj strony w języku angielskim opublikowane w ciągu ostatnich siedmiu dni.

    Następnie wystarczy przejrzeć wyniki, zidentyfikować witryny, do których chcesz uzyskać linki, znaleźć ich dane kontaktowe i wysłać ofertę.

    Oto propozycja, którą przesłał David:

    Dowiedz się więcej o wynikach Davida w tym poście i więcej o tworzeniu linków za pomocą map w tym poście.

    Końcowe przemyślenia

    Obrazy oferują potężny sposób tworzenia linków, ponieważ można je osadzać, a ich wizualny charakter ułatwia również wyjaśnianie złożonych tematów. Dlatego infografiki mogą działać tak dobrze.

    Pamiętaj tylko, że nie wszystko ma sens jako obraz. Nie powinieneś próbować narzucać treści w tym formacie tylko po to, by tworzyć linki. To nie zadziała. Z tego powodu niezliczone infografiki zawiodły fatalnie.

    Masz pytania? Pinguj do mnie na Twitterze.

    Marek Dąbrowski
    Marek Dąbrowski
    Specjalista ds. promocji
    - SEO Blog